• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400092922787
  • خبرنگار : 50444

ابتلای هفتگی ۲۰ دانش آموز به کرونا در خراسان شمالی/ مدارس را تعطیل نکنید

ابتلای هفتگی ۲۰ دانش آموز به کرونا در خراسان شمالی/ مدارس را تعطیل نکنید

ایسنا/خراسان شمالی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: به طور میانگین، هر هفته ۱۵ الی ۲۰ دانش آموز مدارس خراسان شمالی به کرونا مبتلا می شوند.

مهدی خطیب زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آمار دانش آموزان کرونایی در استان پایان هر هفته با همکاری آموزش و پرورش و علوم پزشکی احصا شده و مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته ۱۷ دانش آموز در استان به کرونا مبتلا شده اند، افزود: ابتلای حدود ۱۵ الی ۲۰ دانش آموز طی هر هفته به کرونا در استان عدد بالایی نیست و نظارت های ما بر مدارس نیز به صورت جدی در حال انجام است.

وی ادامه داد: براساس آخرین آماری که مربوط به دو هفته پیش است از ۶۰۰ مدرسه ای که مورد بازرسی قرار گرفت، ۹۵ درصد آن ها وضعیت مطلوبی داشتند و بی توجهی تعداد اندکی از مدارس نیز در حدی بود که با تذکر برطرف شد.

خطیب زاده گفت: خوشبختانه تاکنون تعداد مبتلایان به کرونا در مدارس استان و تخلفات مدارس نیز به حدی نرسیده است که مدرسه ای تعطیل شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی همچنین در خصوص مشاهده سویه اُمیکرون در کشور و احتمال تعطیلی های گسترده، اظهار کرد: ترجیح ما این است که مدارس تعطیل نشود و آموزش های حضوری ادامه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به آسیب هایی که به دانش آموزان به خاطر آموزش های غیر حضوری و عدم حضور در مدرسه و فعالیت های اجتماعی وارد شد، نگاه ما این است که مدارس تعطیل نشود.

خطیب زاده تاکید کرد: شیوه نامه رعایت پروتکل های بهداشتی که وزارت آموزش و پرورش از ابتدای امسال ابلاغ کرده، بسیار سخت گیرانه و برای شرایط بحرانی است؛ به همین دلیل شیوه نامه های بهداشتی ما آمادگی مواجهه با شرایط بدتر را دارد.

وی ادامه داد: اگر یادتان باشد در همان ابتدا که آموزش های حضور شروع شد نیز وضعیت کشور قرمز بود اما با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از آن عبور کردیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی تصریح کرد: البته همه ما در نهایت تابع نظر ستاد ملی کرونا و تصمیمات کمیته علمی آن هستیم. قطعا وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی نظر تخصصی تری نسبت به ما در حوزه بهداشتی دارند که باید به آن نیز توجه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۴ ۱۷:۰۳

والا ما جان مان را برای شما فدا نمیکنیم ... خطر در کمین هست ...