• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400092922518
  • خبرنگار : 30054

معرفی انواع درب اتوماتیک

معرفی انواع درب اتوماتیک

امروزه درب اتوماتیک جزو نیازهای ساختمان‌ها می‌باشد که کاربرد آن در فضاهای مختلف، مزایای بسیاری را به همراه دارد. درب اتوماتیک دارای انواع مختلفی بوده که هر یک دارای خصوصیات مختص به خود است.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام اسمارتکو، در این مقاله که توسط سایت اسمارتکو تهیه و منتشر شده است، به درب اتوماتیک و مطالب مربوط به این زمینه پرداختیم‌. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی انواع درب اتوماتیک

درب اتوماتیک چیست؟

درب اتوماتیک چیست نوعی از درب می‌باشد که از طریق ریموت کنترل و بدون دخالت دست، باز و بسته می شود. بنابراین کاربرد بسیار راحت و آسانی داشته و مناسب امکان پرتردد می‌باشد. امروزه نیز به دلیل شیوع بیماری‌هایی مانند کرونا، نقش بسیار مهمی در سلامت افراد دارد. زیرا نیازی به استفاده از دست ندارد و زنجیره انتقال این بیماری را کاهش می‌دهد.

در بعضی از مدل‌های درب اتوماتیک مانند درب پارکینگی، شکل حرکت آن به صورت عمودی می‌باشد. ولی در مدل‌های دیگر مانند درب اتوماتیک شیشه‌ای، به صورت افقی حرکت می‌کند.

انواع درب اتوماتیک:

به طور کلی درب اتوماتیک به دسته، تقسیم می‌شود:

درب اتوماتیک شیشه‌ای: این نوع درب اتوماتیک، متشکل از یک ست فریم و شیشه در اشکال و فرم‌های متنوع است که در جداسازی فضاهای مورد نظر کاربران، کاربرد مناسبی دارد.

درب اتوماتیک شیشه‌ای هم سبب زیبایی محیط مورد استفاده شده و هم باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. به دلیل مزایای خوب این نوع درب اتوماتیک، یکی از مدل‌های رایج در اماکن پرتردد می‌باشد.

درب اتوماتیک پارکینگی: کاربرد این نوع از درب اتوماتیک، در کنترل تردد خودروها و حفاظت از اماکن است. درب اتوماتیک پارکینگی در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی، ساخته می‌شوند که بر اساس نوع کاربری و فضای مورد نظر، می‌توان از هر یک از آن‌ها استفاده نمود.

نحوه حرکت و باز و بسته شدن درب پارکینگی، از طریق ریموت کنترل و به طور خودکار می‌باشد.

کرکره برقی: یکی از کاربردهای کرکره برقی به عنوان درب پارکینگ است و دلیل استفاده از آن در درب پارکینگ، به دلیل قیمت مناسب این محصول است.

قیمت کرکره برقی بر اساس نوع و جنس تیغه به کار رفته در آن متفاوت می‌باشد. کرکره برقی‌هایی که جنس تیغه آن‌ها از گالوانیزه است، در پارکینگ منازل کاربرد دارند. کاربرد کرکره برقی‌های دارای تیغه پلی کربنات، در اماکنی می‌باشد که به امنیت بیشتری نیاز دارند،  مانند صرافی‌ها و طلافروشی‌ها. زیرا این نوع تیغه دارای استحکام و مقاومت بالایی می‌باشد.

معرفی انواع درب اتوماتیک

مزایای درب اتوماتیک:

●دارای ضریب ایمنی بالایی بوده و از مقاومت زیادی در برابر عوامل محیطی برخوردار است.

●تنوع در طرح و رنگ داشته و سبب گستردگی انتخاب برای کاربران شده است.

●عایق حرارتی و صوتی بوده و از هدر رفت انرژی گرمایشی و سرمایشی، جلوگیری می‌کند.

●ظاهر و جلوه ی زیبایی دارد و سبب مدرن نشان دادن محیط اطراف می‌شود.

●کاربری آسانی داشته و برای افراد مسن و ناتوان، بسیار مناسب است.

●به دلیل این که به نیروی دست نیاز ندارد و به صورت اتوماتیک، باز و بسته می شود، از انتقال بیماری جلوگیری می‌کند.

●با کاربرد درب اتوماتیک، می‌توان امنیت محل مورد استفاده را بالا برده و از سرقت جلوگیری کرد.

اجزای تشکیل دهنده درب اتوماتیک:

درب اتوماتیک از قطعات مختلفی تشکیل یافته است که عملکرد هر یک از آن‌ها، سبب کارکرد درب اتوماتیک می‌شود. این اجزا شامل موارد زیر می‌شود:

●هنگر

●تسمه

●قفل

●موتور درب اتوماتیک

●سنسور یا چشمی

●ریموت

●مرکز کنترل

●میکرو سوئیچ

●ریل

معرفی انواع درب اتوماتیک

قیمت درب اتوماتیک:

درب اتوماتیک در طرح‌ها و انواع مختلفی، وجود دارد که هر یک دارای عملکرد مختص به خود می‌باشد. بنابراین قیمت انواع درب اتوماتیک با یکدیگر متفاوت است.

به طور کلی عواملی مانند نوع موتور، قدرت موتور، طرح درب اتوماتیک، رنگ، برند، ضخامت و.. در قیمت درب اتوماتیک موثر می‌باشد.

بنابراین با توجه به انواع مختلف درب اتوماتیک، در هنگام خرید نوعی متناسب با ویژگی‌های محل مورد نظرتان، انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری

امروزه درب اتوماتیک جایگزین درب‌های ساده و قدیمی شده است. این نوع درب با توجه به مزایا و کاربردهای بسیاری که دارد، مورد توجه افراد قرار گرفته و در مکان‌های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، فروشگاه‌ها و… به کار می‌رود.

درب اتوماتیک در انواع مختلفی تولید می‌شود. به همین دلیل در هنگام خرید، باید به ویژگی‌های محل مورد نظر خود توجه نموده و نوعی متناسب با نیازهای مکانتان، خریداری کنید.

همچنین لازم است برای نصب آن، از کارشناسان و متخصصان در این زمینه کمک بگیرید تا شاهد کارکرد صحیح و مناسب درب اتوماتیک باشید.

کارشناسان سایت اسمارتکو۰۲۱۵۵۴۴۶۶۸۰، همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha