• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400092922379
  • خبرنگار : 50182

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه:

افتتاح مراکز "پزشکی قانونی"جوانرود و سرپل ذهاب در دهه فجر/ هیچ جسدی به مرکز استان ارجاع نمی‌شود

افتتاح مراکز "پزشکی قانونی"جوانرود و سرپل ذهاب در دهه فجر/ هیچ جسدی به مرکز استان ارجاع نمی‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از افتتاح مراکز پزشکی قانونی در دو شهرستان جوانرود و سرپل ذهاب در دهه فجر امسال خبر داد.

دکتر سلیم خانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت مراکز پزشکی قانونی در 13 شهرستان استان گفت: در حال حاضر در تمامی شهرستان ها بجز ثلاث باباجانی، مرکز پزشکی قانونی مستقر بوده و فعالیت دارد.

وی یادآور شد: البته در کنار ثلاث باجانی در دو شهرستان قصرشیرین و دالاهو سالن تشریح هم نداریم، چرا که تعداد اجساد در این سه شهرستان به حدی نیست که نیاز به وجود سالن تشریح باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این سه شهرستان در صورت نیاز، اجساد به شهرستان های همجوار مانند جوانرود، اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب جهت تشریح ارجاع می شوند.

وی یادآور شد: با توجه به فعالیت مراکز پزشکی قانونی در سطح استان هم اکنون هیچ جسدی از شهرستان ها به مرکز استان جهت تشریح ارجاع نمی شود.

خانی با بیان اینکه عمده مراکز پزشکی قانونی در شهرستان های استان به صورت استیجاری یا امانی هستند، گفت: در همین راستا پیگیر راه اندازی مراکز پزشکی قانونی بصورت ملکی هستیم.

وی افزود: هم اکنون در شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب و پاوه مراکز پزشکی قانونی بصورت ملکی هستند.

خانی گفت: در دو شهرستان جوانرود و سرپل ذهاب هم ساخت مراکز پزشکی قانونی در دستورکار قرار گرفته که هم اکنون هرکدام حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: با توجه به پیشرفت مناسب این دو پروژه، دهه فجر امسال شاهد افتتاح و بهره برداری آنها خواهیم بود.

خانی به مزیت های ملکی بودن مراکز پزشکی قانونی هم اشاره کرد و افزود: اگر ساختمان به نام پزشکی قانونی باشد قطعا می توانیم تجهیزات بیشتری را در محل مستقر کرده و سالن های تشریح مجهزتری داشته باشیم.

وی افزود: از طرفی همین ثابت بودن محل پزشکی قانونی در شهرستان موجب می شود مردم از سرگردانی نجات پیدا کنند، چرا که بطور مثال در برخی شهرستانها به دلیل استیجاری بودن ملک سالانه مجبور به جابجایی مرکز هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha