• شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400092720506
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آغاز اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در اردستان

آغاز اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در اردستان

ایسنا/اصفهان مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: طرح مدیریت هوشمند کرونا در سامانه امید و در قالب پنج مرحله به‌صورت رسمی در این شهرستان اجرا شد.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح مدیریت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید به‌صورت رسمی از در شهرستان اردستان اجرا و بخش‌نامه اجرای این طرح به تمام دستگاه‌ها و نهادها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: مطابق این طرح، کارکنان تمامی دستگاه‌های اجرایی خدمت دهنده و خدمت گیرنده موظف هستند کارت واکسن یا تست پی سی آر ارائه دهند و براساس این طرح، هرگونه خدمات اداری، بانکی و از این دست با ارائه کارت واکسیناسیون یا تست پی سی آر منفی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، امکان پذیر است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان اردستان با بیان اینکه در قالب این طرح، محدودیت‌های هوشمند در قالب پنج مرحله در حوزه‌های مختلف اجرایی می‌شود، تصریح کرد: زمینه اجرای طرح بر سامانه استوار است؛ یعنی کنترل‌ها سامانه‌ای و الکترونیک هستند، به طور مثال اگر قرار است به سینما برویم باید واکسن زده باشیم و در صورتی از طریق سایت به ما بلیت فروخته می‌شود که با ارائه کد ملی یا QR کد کارت واکسن ثابت کنیم واکسن تزریق کرده‌ایم. یا زمانی می‌توانیم بلیت هواپیما، قطار یا اتوبوس بخریم که سامانه، تزریق واکسن و بیمار نبودن فرد را تایید کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان اجرای دقیق این طرح را نیازمند همکاری همه بخش‌های دولتی و عمومی عنوان کرد و گفت: کسانی که در اجرای این طرح کمک و رعایت نکنند از خدمات اداری در بخش‌های مختلف محروم می‌شوند و برخورد با متخلفان جدی است.

۹۱ درصد از مردم اردستان واکسن زدند

ذبیحی با بیان اینکه با تلاش همه‌جانبه گروه‌های مدافع سلامت اکنون وضعیت مناسبی در شهرستان اردستان حکم‌فرما است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در مدارس و اماکن عمومی استفاده کرد تا دستورالعمل‌ها به ۱۰۰ درصد برسد.

وی با اشاره به ادامه طرح واکسیناسیون در شهرستان اردستان گفت: تاکنون ۳۳۴۰۰ نفر که بیش از ۹۱ درصد از جامعه آماری شهرستان هستند دوز اول واکسن، همچنین ۳۰۳۵۸ نفر معادل ۸۳.۵ درصد دوز دوم کرونا و حدود ۳۵۰۹ نفر دوز سوم واکسن خود را دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه هنوز دانش آموزانی در شهرستان وجود دارند که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، گفت: حدود ۹۱.۴ درصد از گروه سنی ۱۲-۱۸ سال واکسن کرونا دریافت کردند.

شب یلدا می‌تواند شرایط را بحرانی کند

ذبیحی با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا گفت: حتی افراد واکسینه شده در تجمع و مکان‌های مسقف بدون زدن ماسک حضور نداشته باشند. به همه افرادی که واکسن نزده‌اند، هشدار می دهیم که تجمعات بیشترین خطر را برای آنها دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی کرونا در شهرستان اغلب موارد ابتلا به ویروس کرونا به‌صورت خوشه‌های خانوادگی بوده و همین امر ضرورت توجه تمامی خانواده‌ها به پرهیز از دورهمی را ضروری می‌سازد گفت: کرونا همچنان می‌تواند برای همه افراد جامعه خطرناک باشد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان اردستان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت کرونایی اردستان آبی است و این موضوع باعث شده عادی انگاری بیشتری را در سطح جامعه شاهد باشیم، تاکید کرد: همشهریان بدون توجه به رنگ بندی‌ها همچنان باید ماسک بزنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در روزهای پایانی فصل پاییز از دورهمی‌های غیرایمن پرهیز کنند، زیرا تجمعات و دورهمی‌های شب یلدا اگر هوشمندانه نباشد می‌تواند شرایط را بار دیگر بحرانی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha