• جمعه / ۲۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400092620288
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن در پی خانه‌نشین کردن علما است

دشمن در پی خانه‌نشین کردن علما است

ایسنا/اصفهان یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان اسلام قصد دارند اعتبار علمای دین را در نزد مردم از بین ببرند تا علما خانه نشین شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، با بیان اینکه به مناسبت شهادت آیت‌الله مفتح روز ۲۷ آذر به‌عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شد، اظهار کرد: در اصفهان علمای بزرگی مانند شیخ‌بهایی و میرفندرسکی و ... خدمات ارزنده‌ای ارائه دادند. شیخ بهایی آب رودخانه را با بهترین شکل تقسیم کرد و او مهندسی متفکر و مبتکر بود و به دنیا و آخرت مردم خدمت کرد. مدرسه چهارباغ و امام صادق نمونه‌هایی از پیوند حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: کسانی که رضاخان را به سر کار آوردند می‌گویند دیکتاتوری مانند او زاده نشده است. برنامه رضاخان زدودن دین از جامعه بود. رضاخان و پسرش در پی ایجاد یک دانشگاه سکولار و ضد دین بودند و می‌خواستند افکار غربی را در کشور ترویج کنند و کارگزاران جامعه در چنین دانشگاهی تربیت شوند تا کشوری شبیه غرب به وجود بیاید.

به گزارش ایسنا، این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دشمنان می‌خواهند علما و اعتبار آنان را نزد مردم از بین ببرند تا دین را از جامعه بگیرند. آنان درپی خانه‌نشینی علما هستند و راه دوم دین‌زدایی دشمن، ترویج مسائل ضد اخلاقی است. وقتی جامعه‌ای اهل ربا و رشوه شود، دین‌زدایی عملی در جامعه رخ داده است. آیت‌الله حائری حوزه علمیه قم را تاسیس و آیت‌الله بروجردی تشیع را از انزوا خارج کرد و منادی وحدت مسلمانان شدند، به‌طوری که تشیع را همگان به رسمیت شناختند.

وی گفت: امام راحل سیاست‌های ناب اسلام محمدی را ترویج و بر پیوند حوزه و دانشگاه تاکید کردند و بر خطر گسترش فرهنگ استعماری در ایران هشدار دادند. امام راحل در سال ۱۳۵۰ بر زمینه‌سازی حکومت اسلامی تاکید داشتند تا دست خائنان شرق و غرب از کشور کوتاه شود.

این استاد حوزه و دانشگاه به دهه فاطمیه اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) پاسداری از قرآن، امامت و ولایت را بر عهده داشتند. باید به این بانوی بزرگوار اسلام توسل بجوییم که بازوی اسلام بودند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha