• پنجشنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400092520000
  • منبع : نمایندگی کردستان

مسئول گروه پیش بینی هواشناسی کردستان:

هوای کردستان بارانی می شود

هوای کردستان بارانی می شود

ایسنا/کردستان رییس گروه پیش بینی و صدور پیش آگهی‌های جوی اداره کل هواشناسی استان کردستان گفت:از اواخر وقت امشب و بامداد فردا سامانه بارشی فعالیت خود را از شهرستان بانه شروع کرده و به صورت چندموج متوالی تا اواسط هفته آینده هوای استان راناپایدار می کند.

نشمیل احمدیانی در گفت‌وگو باایسنا اظهار کرد:از اواخر وقت امشب(پنج شنبه ۲۵آذر)و بامداد جمعه سامانه بارشی وارد منطقه شده وتا اواسط هفته آینده بصورت چندموج متناوب در منطقه فعالیت می کند.

وی ادامه داد:فعالیت موج اول این سامانه تااوایل صبح یکشنبه و عمدتاً به صورت بارش باران بااحتمال رعدوبرق، مه و کاهش دید و درارتفاعات وگردنه های استان به شکل بارش برف و باران وکولاک برف پیش بینی می‌شود.

رییس گروه پیش بینی و صدور پیش آگهی های جوی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان تصریح کرد:میزان بارش ها برای توابع شهرستان‌های سروآباد و دیواندره و به ویژه بانه و مریوان قابل توجه بوده که سبب آبگرفتگی معابر شهری و روستایی،بالا آمدن آب رودخانه ها و در ارتفاعات نیمه شمالی وشرقی استان مشکلات تردد و لغزندگی جاده ها می‌شود.

وی ادامه داد: برای روز یکشنبه به صورت موقت از شدت ناپایداری ها کاسته شده و در برخی نقاط استان بارش های پراکنده و موقت و مه غلیظ پیش‌بینی می‌شود اما مجدداً از دوشنبه هفته آتی امواج بارشی استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

احمدیانی عنوان کرد: منطقه اثر این سامانه برای امشب شهرستانهای بانه، مریوان،سروآباد و غرب شهرستانهای سقز سنندج و کامیاران،برای روزهای جمعه و شنبه کل استان و برای روز یکشنبه مناطق غربی و جنوب غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد:در این مدت آبگرفتگی معابر داخل وخارج شهری،بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید و لغزندگی جاده ها،وزش باد گاها شدید و کولاک برف در ارتفاعات گردنه ها و جاده ها پیش بینی شده و لغو پروازهای فرودگاهی دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی به مردم توصیه کرد از تردد در حاشیه رودخانه‌ها،صعود به ارتفاعات و سفرهای غیرضروری خودداری کرده و درصورت ضرورت سفر،حتماً تجهیزات زمستانه داشته باشند.

وی اعلام کرد:در شبانه روز گذشته ایستگاه قاملو با۹ درجه سانتیگراد زیرصفرسردترین و ایستگاه هواشناسی سروآباد با ۲۰ درجه گرمترین نقطه استان بوده همچنین دمای هوای سقز بزرگترین شهرنیمه شمالی استان بین۴/۴- و۱۴/۷و دمای ایستگاه هواشناسی فرودگاه سنندج مابین۲/۲- و۱۶/۱ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

وی بیشترین سرعت وزش باد شبانه روز گذشته را متعلق به ایستگاه های بابارشانی و بهارستان وبه میزان۱۰ متربرثانیه ذکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha