• پنجشنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400092519878
  • خبرنگار : 50071

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

دسترسی به آدرس پایگاه‌های بهداشت مشهد در «نشان»/ ابلاغ دستورالعمل بهداشتی مراسم دهه فاطمیه

دسترسی به آدرس پایگاه‌های بهداشت مشهد در «نشان»/ ابلاغ دستورالعمل بهداشتی مراسم دهه فاطمیه

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نشانی مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت شهر مشهد در مسیریاب «نشان» در دسترس عموم شهروندان قرار گرفته است.

دکتر سید جواد حسینی در این خصوص بیان کرد: کاربران نقشه و مسیریاب «نشان» می‌توانند به نشانی دقیق  این مراکز دسترسی داشته باشند.

وی افزود : با انتخاب هر یک از این مراکز و پایگاه‌ها، می‌توان در کنار نشانی دقیق، شماره تماس مرکز را نیز مشاهده کرده تا در صورت لزوم پیش از مراجعه، از فعالیت مرکز اطمینان حاصل نمود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: اطلاعات اولیه این مکان‌ها توسط معاونت بهداشت گردآوری شده و در اختیار اپلیکیشن «نشان» قرار گرفته است.

وی در ادامه با اعلام این خبر که معاونت بهداشت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل بهداشتی برگزاری مراسم ایام فاطمیه سال ۱۴۰۰ را برای اجرا و نظارت به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است، گفت: به منظور مدیریت مطلوب برگزاری مراسم ایام فاطمیه، رعایت دستورالعمل‌ها و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت حفظ و ارتقاء سلامت عمومی، یکی از وظایف نظام سلامت است و با توجه به توسعه واکسیناسیون عمومی، برگزاری مراسم عزاداری و مذهبی  و بر اساس طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

حسینی افزود: برگزاری مراسم در مساجد و مکان‌های عمومی در اولویت قرار دارد و تمامی مساجد و هیأت‌ها ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از فضای باز مساجد و شبستان‌ها، جهت انجام مراسم، با رعایت دستورالعمل‌ها در صورت مساعد بودن هوا در اولویت است، خاطرنشان کرد: در مساجد و محیط مسقف رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی (تأمین فضا برای هر نفر ۴ متر مربع) و استفاده مناسب از ماسک و اقلام عبادی شخصی الزامی است .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: برای متولیان و خدمات‌دهندگان در مساجد و مکان‌های فرهنگی و اجتماعی داشتن کارت واکسن با QR  کد از سامانه هوشمند و در وضعیت قرنطینه نبودن بیماری الزامی است.

حسینی افزود: به افرادی که واکسن را کامل نزده‌اند، افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و یا افراد با سنین بالا، حتی اگر واکسن هم زده باشند توصیه می‌شود در مراسم شرکت نکنند.

وی با بیان اینکه تهویه مکان برگزاری مراسم باید به طور مناسب صورت بپذیرد به طوری که هوا در جریان باشد، تصریح کرد:همه شرکت‌کنندگان نباید در قرنطینه بیماری باشند و لازم است از حضور افرادی که دارای علائم بیماری هستند در مراسم جلوگیری به عمل آید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حسینی گفت: برگزاری مراسم در منازل در صورت رعایت فاصله و تهویه محل و الزام به استفاده مناسب و مستمر از ماسک قابل برگزاری است، به شرط اینکه هیچ یک از اعضاء خانواده در قرنطینه بیماری نباشند و شرکت‌کنندگان واکسن خود را دریافت کرده باشند.

وی رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک مناسب،رعایت فاصله حداقل دو متر از طرفین (۴ متر مربع برای هر نفر)، استفاده از  از وسایل مانند کتب مذهبی، مهر، سجاده، تسبیح و چادر و نظایر آن به صورت شخصی، توزیع نذورات و مواد غذایی و آشامیدنی به صورت بسته‌بندی، در نظر گرفتن تجهیزات ضدعفونی و گندزدایی مستمر محل و سطوح مشترک نمازخانه یا محل برگزاری مراسم را از دیگر موارد مورد تاکید برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha