• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400092419026
  • خبرنگار : 71660

تاکید وزیر خارجه آلمان بر پیشبرد خلع سلاح هسته‌ای در جهان

تاکید وزیر خارجه آلمان بر پیشبرد خلع سلاح هسته‌ای در جهان
آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان

وزیر خارجه آلمان هم‌زمان در دیدار با همتای سوئدی خود جهت بررسی "پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای"، خواستار "شتاب جدیدی" برای خلع سلاح هسته‌ای شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، آلمان و سوئد جهت یافتن راهکارهایی برای ترغیب قدرت‌های هسته‌ای جهان به سمت تعهد به "خلع سلاح هسته‌ای" دست‌ به دست یگدیگر داده‌اند. وزرای امور خارجه هر دو کشور در استکهلم دیدار کردند تا راه‌حلی برای پیشروی بررسی "پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای" (NPT) در ماه آینده ترسیم کنند.

«آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان با «آن لینده» همتای سوئدی خودش مذاکره کرده و دیداری با گروه "ابتکار استکهلم" داشت؛ گروهی که ۱۶ کشور عضو دارد و همگی به دنبال "رهایی از تسلیحات هسته‌ای" هستند.

بربوک حین کنفرانس مطبوعاتی با لینده گفت: هدف مشترک ما واضح است؛ دنیایی عاری از هرگونه تسلیحات اتمی. پیغام ما به کنفرانس بررسی مشخص خواهد بود؛ اینکه قدرت‌های هسته‌ای جهان باید به سمت خلع سلاح هسته‌ای پیش بروند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان اظهار کرد که جنبش ضد-هسته‌ای فورا نیازمند "شتاب جدیدی" است و وعده داد که اروپا نقش کلیدی را در ساختن "دنیایی امن" ایفا خواهد کرد.

بربوک تایید کرد که ائتلاف حکومتی جدید حزب سبزش، سوسیال دموکرات‌ها (SPD) و حزب دموکرات‌های آزاد آلمان (FDP) به‌ دنبال پیوستن به "پیمان منع جنگ‌افزار هسته‌ای" خواهند بود.

وی افزود: مهم این نیست که از این نشست‌ها صرفا برای گفت‌وگو استفاده شود، بلکه باید "تغییری ملموس" ایجاد کنیم. ما قادر به برگزاری یک کنفرانس بررسی دیگر بدون "نتایج واقعی" نیستیم.

این سیاستمدار آلمانی برای رسیدن به چنین هدفی، رهبران و فعالان را برای خلق طرحی جهت "امن‌تر" کردن دنیا از تسلیحات هسته‌ای تشویق کرد. بربوک گفت که اکنون "هدف" از این نشست‌ها و جلسات "اطمینان از طی شدن چنین مسیری" است.

اظهارات بربوک با در نظر گرفتن خروج آمریکا از چندین معاهده مهم "خلع سلاح" در سال‌های اخیر، از جمله معاهده نیروهای هسته‌ای میان‌برد موسوم به آی.ان.اف در سال ۲۰۱۹، بیان شد. در آن زمان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، مسکو را متهم کرد که قوانین این معاهده را رعایت نمی‌کند.

اکنون یک معاهده خلع سلاح‌های هسته‌ای آمریکا-روسیه باقی مانده است. معاهده خلع سلاح استراتژیک استارت جدید همچنان به زرادخانه‌های هسته‌ای هر دو کشور اجازه می‌دهد که هر کدام دارای ۸۰۰ سامانه تحویل و ۱۵۵۰ کلاهک هسته‌ای قابل استقرار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha