• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1400092418688
  • خبرنگار : 71567

اعلام جزئیات ارتقای سطح آموزش پزشکی کشور

اعلام جزئیات ارتقای سطح آموزش پزشکی کشور

تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و نظام پزشکی کشور برای ارتقای سطح آموزش پزشکی کشور منعقد شد.

به گزارش ایسنا، سید امیرپاشا طبائیان، معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای جهت ارتقای سطح آموزش پزشکی در کشور خبر داد و گفت: معاونت آموزشی و پژوهشی نظام پزشکی تهران بزرگ به منظور گسترش فعالیت‌های آموزشی و همچنین استفاده از دانش و تجربیات اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران اقدام به عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تهران کرده است.

وی ادامه داد: از همین رو دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان پیش قدم در امور آموزشی موافقت خود را در این زمینه اعلام کرد و در تاریخ ۲۲ آذر ماه این تفاهم‌نامه به امضا رسید. از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به برگزاری سمینارها، وبینارها و کارگاه‌های تخصصی با کسب امتیاز بازآموزی و ارائه گواهینامه‌های مشترک معتبر اشاره کرد. از دیگر مفاد مهم دیگر این تفاهم‌نامه می‌توان از آموزش همگانی و آموزش جامعه با استفاده از تمام منابع موجود نام برد و نظام پزشکی تهران و دانشگاه موظف شدند در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

طبائیان ادامه داد: نظام پزشکی تهران بزرگ می‌تواند در صدور گواهینامه‌هایی که نیاز دانشجویان و فارغ التحصیلان علوم پزشکی است، پیش قدم باشد، از طرفی می‌توان کارگاه‌های تخصصی مورد نیاز در حوزه علوم پزشکی را برگزار و گواهینامه صادر کرد که اخذ این گواهینامه‌ها می‌تواند در آینده شغلی فارغ التحصیلان علوم پزشکی بسیار اثربخش باشد و  با پای کار آمدن نظام پزشکی تهران صدور گواهینامه‌ برای دوره‌هایی که برگزار خواهد شد، تسهیل می‌شود.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ بیان کرد: در اولین قدم یک وبینار مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و نظام پزشکی تهران بزرگ برگزار خواهد شد و نظام پزشکی تهران مرجع صدور گواهینامه خواهد بود، باید توجه داشت که فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی به امتیازهای بازآموزی برای راه اندازی مطب نیاز دارند، همچنین شرکت در وبینارها، سمینارها و کارگاه‌ها در ارتقای سطح هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و آموزش تکمیلی پزشکان کاربرد خواهد داشت.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، طبائیان یادآوری کرد: به طور کلی تفاهم نامه منعقد شده در ارتقای آموزش پزشکی جامعه علوم پزشکی سراسر کشور نقش خواهد داشت؛ چرا که دانشجویان، اساتید و فارغ التحصیلان علوم پزشکی سراسر کشور می‌توانند در وبینارها، سمینارها و کارگاه‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha