• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092217046
  • خبرنگار : 71661

دیدار سناتورهای آمریکایی با عمران خان و رئیس ستاد ارتش پاکستان

دیدار سناتورهای آمریکایی با عمران خان و رئیس ستاد ارتش پاکستان
سناتورهای آمریکایی و عمران خان، نخست وزیر پاکستان (راست)

هیئتی از سناتورهای آمریکایی با نخست وزیر پاکستان و رئیس ستاد ارتش این کشور، به صورت مجزا دیدار کرده و بر تعهد آمریکا نسبت به حفظ روابط «باثبات و جامع» با اسلام‌آباد تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه داون، سناتور «آنگوس کینگ» ریاست این هیئت چهار نفره را بر عهده داشت که متشکل از سه سناتور دیگر آمریکایی به نام‌های «ریچارد بور»، «جان کورنین» و «بن ساس» بود. این چهار سناتور از اعضای کمیته منتخب «اطلاعات» سنای آمریکا هستند و «کینگ» همچنین عضو کمیته «یگان‌های مسلح» این مجلس نیز هست.

دفتر عمران خان، نخست وزیر پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، او در این دیدار بر اهمیت رابطه دراز مدت اسلام آباد با واشنگتن تاکید کرده و تعهد خود به گسترش همه جانبه این رابطه را، خصوصا در حوزه‌های اقتصادی، یادآور شد.

عمران خان ابراز امیدواری کرد که سفر نمایندگان کنگره آمریکا به پاکستان، به تقویت فهم مشترک میان دو کشور و نزدیکتر شدن مردم آن‌ها به یکدیگر کمک کند.

در این بیانیه آمده است: شخص نخست وزیر، بر لزوم تعمیق و تقویت شراکت دو کشور و تاثیر آن بر روی صلح، امنیت و رفاه در منطقه، تاکید کرد.

عمران خان با توجه به تحولات افغانستان، اظهار داشت که «تعاملات عمیق‌تر» میان آمریکا و پاکستان «برای حمایت از اهداف مشترکی همچون صلح، ثبات و توسعه اقتصادی» در این کشور جنگ‌زده ضروری است.

او همچنین اهمیت انجام هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای «حمایت از مردم افغانستان برای پیش‌گیری از یک بحران انسانی و سقوط اقتصادی»  یادآور شد.

وی تاکید کرد که آمریکا باید نقش خود را در حفظ امنیت و ثبات در منطقه ایفا کند. عمران خان تضمین کرد که پاکستان آماده است تا به نوبه خود، اقداماتی انجام دهد که صلح، ثبات و رفاه را در منطقه افزایش دهد، اما این به شرطی است که هند، زمینه‌سازی‌های لازم را فراهم آورده و فضا را برای دستیابی به اهداف مذکور، مهیا کند.

نخست وزیر پاکستان همچنین هیئت آمریکایی را از «نقض فاحش و مداوم حقوق بشر» در کشمیر هند، مطلع کرده و «سیاست‌های افراط‌گرایانه و منزوی کننده» حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» را خاطر نشان کرد.

طرف آمریکایی نیز «تلاش جمعی آمریکا و پاکستان» در دهه‌های گذشته را برای حمایت از صلح و امنیت جهانی یادآور شد.

دیدار با رئیس ستاد ارتش پاکستان

همچنین بخش امور رسانه‌ای ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، سناتورهای آمریکایی به همراه کاردار آمریکا در پاکستان، با ژنرال «قمر جاوید باجوا»، رئیس ستاد ارتش این کشور دیدار کردند.

دیدار سناتورهای آمریکایی با عمران خان و رئیس ستاد ارتش پاکستان
سناتورهای آمریکایی و ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان (وسط)

در این بیانیه آمده است که در این نشست، منافع مشترک، وضعیت امنیت در افغانستان و همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف مورد بحث قرار گرفت.

ارتش پاکستان در این بیانیه اعلام کرد، «رئیس ستاد ارتش گفت، اسلام‌آباد خواهان روابط صلح‌آمیز و پایدار و به دنبال حفظ تعاملات سازنده دوجانبه با همه بازیگران منطقه‌ای است.» باجوا همچنین بر همگرایی جهانی در مسئله افغانستان برای اجتناب از یک بحران انسانی و سقوط اقتصادی قریب‌الوقوع تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha