• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400092116301

لزوم بازسازی مرکز گل و گیاه شیراز

لزوم بازسازی مرکز گل و گیاه شیراز
عکس آرشیوی است

ایسنا/فارس شیراز شهری ست که در کنار مزیت‌های متعدد، به عنوان شهر باغ، گل و طبیعت مسحور کننده شهرت داشته است؛ سرمایه‌ای که برای مدت‌ها مورد کم توجهی قرار داشت، اگرچه طی سال‌های اخیر ایجاد و رونق بازار گل و گیاه در محدوده قصردشت، جذابیتی تجاری گردشگری فراهم کرد، اما نیاز به یک مرکز تولید و عرضه گل و گیاه، با در نظر گرفتن معیارهای مختلف، ضروری به نظر می‌رسد.

در سال‌های اخیر، یکی از موضوعات مطرح شده در سطح مدیریت شهری شیراز، برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز تولید، تکثیر و عرضه گل و گیاه در این شهر بود، اقدامی که علاوه بر رویکرد اقتصادی، به نوعی استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و شهرت شیراز در پرورش گیاهان مختلف به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون سلامت، بهداشت و محیط زیست شورا در بازدید از مرکز گل و گیاه سازمان فضای سبز شهرداری در گویم، بر لزوم خودکفایی در تولید و تکثیر انواع گونه‌های مورد نیاز در گل‌آرایی و فضای سبز این شهر تاکید کرد.

مسعود زارعی فضای سبز را یکی از مهم‌ترین نمودهای شهری به شمار آورد که علاوه بر زیبایی منظر در تلطیف روحیه شهروندان و پاکیزگی هوای شهر نقش بسزایی دارد و گفت: با توجه به پتانسیل مرکز تولید گل و گیاه گویم برای تولید و تکثیر انواع گونه‌های گیاهی و برگزاری نمایشگاه‌های فضای سبز، می‌توان امیدوار بود که شهروندان نیز امکان تامین گل و گیاهان مورد نیاز خود را با قیمت مناسب داشته باشند.

حمید کشتکار، معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز، این مرکز را یک سرمایه باارزش برای شهر شیراز دانست و افزود: تلاش خواهد شد هر چه سریعتر مرکز تولید گل و گیاه بازسازی شود و با برنامه ریزی‌های انجام شده علاوه بر تولید گل و گیاه شهر شیراز به مرکزی جهت فروش گل و گیاه به استان‌های همجوار و تولید منابع درآمدی پایدار تبدیل شود.

محمدرضا زندیه، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز گفت: این مرکز با مساحتی بالغ بر ۱۴ هکتار، سالانه با تولید و تکثیر انواع گونه‌های درختی و گیاهی به میزان قابل توجهی در کاهش هزینه‌های شهرداری موثر است.

این مقام مسئول افزود: توسعه عرصه‌های سبز از جمله وظایف ضروری و غیرقابل انکار شهرداری است و با توجه به این امر می‌بایست روند تولید و تکثیر گل و درخت در این مرکز با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و مطالعات بیشتری انجام شود تا نتایج بهتری نسبت به گذشته بدست آوریم.

زندیه خاطرنشان کرد: هم اکنون در این مرکز بخش عمده‌ای از نیازهای سازمان تولید می‌شود که تلاش می‌کنیم بزودی با ورود بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار تمام محصولات وگونه‌های مورد نیاز فضای سبز شهر شیراز را تولید و به خودکفایی برسیم و در کاهش هزینه‌های شهرداری گام موثری برداریم.

به گزارش ایسنا، هم اینک در شیراز شاهد فعالیت گسترده عرضه کنندگان گل و گیاه در نقاط مختلف شهر هستیم؛ فعالیتی که بیشترین تمرکز آن در محدوده باغ‌های قصردشت واقع شده است؛ اگرچه یکی از مسائل مطرح شده در این خصوص، شیوه نظارت و دستگاه ناظر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha