• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400092116140
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل:

قدرت علمی ایران بدخواهان نظام را به واهمه انداخته است

قدرت علمی ایران بدخواهان نظام را به واهمه انداخته است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: توسعه و پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران در ۴ دهه اخیر بدخواهان نظام اسلامی را به واهمه و ترس انداخته است.

آیت‌الله سید حسن عاملی ۲۱ آذر در مراسم تجلیل از نورالدین قدیمی جز یک درصد دانشمندان برتر جهان اظهار کرد: در ساحه علم آنچه که عالم و علم را به عنوان چهره‌ای ممتاز و شاخص معرفی می‌کند تعهد و همچنین باورهای قلبی و اعتقادی است که می‌تواند علم را از فواید و ثمرات بیشمار بهره‌مند کند.


وی تصریح کرد: در دوره شاهان بی‌لیاقت قاجار و پهلوی ما با انواع تحقیرها و تهدیدها در عرصه استقلال و تمامیت کشور روبه‌رو شدیم چرا که از صحنه علمی جهان عقب مانده بودیم در حالی که جمهوری اسلامی ایران این خلأها را جبران کرده و امروز ایران در چینش ملت‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ما باید هر روز به مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین علوم دست پیدا کنیم تا از قافله توسعه عقب نمانده و مسیر پیشرفت‌ها را با سرعت بیشتر طی کنیم.


آیت‌الله عاملی نعمات خداوند متعال را از باب علم و حضور عالم در جامعه یادآور شد و افزود: عالمی که به علم خود عمل کند و جامعه را از گمراهی و ضلالت نجات دهد، در حقیقت بزرگترین حرکت ارزشی را رقم زده و توانسته بهترین سود و منفعت را نصیب جامعه خود کند.


وی تکریم از چهره‌های علمی و دانشمندان برتر را تکریم از حقانیت ارزش‌های دینی، الهی و همچنین صلابت بشر در عرصه دینداری و خردورزی توصیف کرد و ادامه داد: ما امروز به وجود دانشمندان و مفاخر علمی خود افتخار می‌کنیم و بر این باوریم در سایه حرکت آنها می‌توانیم به پیشرفت‌های بالاتری دست پیدا کنیم.


آیت‌الله عاملی با انتقاد از برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها از معرفی و شناساندن مفاخر علمی، ادبی و فرهنگی این کشور خاطر نشان کرد: جای تأسف است که نسل آینده ما به عنوان نسل نوجوان و جوان فردوسی،‌ نظامی، مولوی و حتی سهراب سپهری را نشناسند و یا نسبت به سبقه فعالیت آنها بی‌خبر باشند.


امام جمعه اردبیل بیان کرد: ما سر سفره ۱۴۰۰ ساله نشستیم اما جای تأسف اینجاست که تشنه و گرسنه هستیم در حالی که راه برون رفت ما از چالش‌ها و مسایل موجود روی آوردن به علم و الگوگیری از مفاخر فرهنگی، تاریخی و هنری است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha