• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400092115951
  • خبرنگار : 50024

کاهش چشمگیر تست‌های مثبت کرونا در البرز؛

واکسن کرونا کار خود را کرد

واکسن کرونا کار خود را کرد

ایسنا/البرز سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته کمتر از هزار نفر به صورت سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی استان مراجعه کرده اند که تنها تست ۲۳ نفر از آنها مثبت شد؛ گفت: زمانی بود که روزانه تست هزار نفر از مراجعان سرپایی مثبت می‌شد و این کاهش آمار نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون است.

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت تزریق واکسن در البرز اظهار کرد: تا کنون حدود چهار میلیون دز واکسن به واجدین شرایط البرز تزریق شده است.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد حدود ۹۰ درصد واجدین شرایط دز اول و ۸۰ درصد آنها هم دز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی توضیح داد: حدود ۲۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط البرز در سایر استان‌ها از جمله تهران واکسن تزریق کرده‌اند.

این مسئول در خصوص چگونگی تزریق دز سوم واکسن هم گفت: برای واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک، شش ماه بعد از تزریق دز دوم و سایر واکسن‌ها هم چهار ماه بعد از دریافت دز دوم، امکان تزریق دز سوم وجود دارد.

بابایی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، یک نفر هم به علت ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست داده است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: در حال حاضر ۲۳۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

این مسئول با اشاره به تعداد مراجعان حضوری به مراکز درمانی استان توضیح داد: طی ۲۴ ساعت گذشته کمتر از هزار نفر به صورت سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی استان مراجعه کرده اند که تنها تست ۲۳ نفر از آنها مثبت شد.

وی اظهار کرد: زمانی بود که روزانه تست هزار نفر از مراجعان سرپایی مثبت می‌شد و این کاهش آمار نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون است.

بابایی در ادامه با اشاره به اجرای طرح هوشمند محدودیت‌ها از امروز (۲۱ آذر) اظهار کرد: این طرح از امروز آغاز و به صورت مرحله به مرحله اجرایی می‌شود.

وی ابراز کرد: این طرح در مرحله اول برای کارمندان ادارات و دستگاه‌های دولتی، بعد از آن مسافران وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری، بعد  فعالان واحدهای صنفی و در نهایت مسفران برون شهری اجرایی می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه این طرح در هر مرحله یک هفته ادامه دارد، گفت: هدف اصلی اجرای این طرح  کنترل تزریق دو دز واکسن در گروه‌های نام برده است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha