• شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1400092015551
  • خبرنگار : 71452

در سلسله نشست‌های آینده مشاغل و مشاغل آینده مطرح شد؛

امکان انتقال همه شغل‌ها به فضای متاورس/ تورلیدر مجازی، یکی از مشاغل جذاب آینده

امکان انتقال همه شغل‌ها به فضای متاورس/ تورلیدر مجازی، یکی از مشاغل جذاب آینده

یک توسعه‌دهنده کسب و کار در فضای مجازی، در نشست "متاورس و آینده مشاغل" گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد آموزشی و مهارتی باید به فکر آموزش مدیران و کارشناسان فردا باشد و موضوع متاورس را با حساسیت دنبال کند؛ به نظر می‌رسد در آینده همه شغل می‌تواند به فضای متاورس منتقل شود.

به گزارش ایسنا، مهندس عظیم ربیع زاده، دانش‌آموخته MBA برندسازی، بنیان‌گذار آژانس تحول دیجیتال عظیم مدیا، توسعه‌دهنده کسب و کار در فضای مجازی، در نشست "متاورس و آینده مشاغل" که توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: اقتصاد دیتا در دنیای متاورس مهمترین موضوع دنیای آینده است که در واقع اقتصاد بزرگی را شکل می‌دهد. ارز دیجیتال، بلاکچین، تعاملات اجتماعی و NFT چهار عنصر تشکیل‌دهنده متاورس هستند. در دنیای متاورس ارزش و مالکیت تولیدات مختلف مثلاً تولیدات هنری از طریق NFT حفظ می‌شود. وقتی ما در حال خرید و فروش ارز دیجیتال هستیم، یعنی در حال خلق ارزش دیتا هستیم؛ به عبارتی این اصل اساسی وجود دارد که من دیتا را در اختیار شما قرار می‌دهم و شما خدماتی را در اختیار من قرار می‌دهید.

وی با طرح این سوال که متاورس، بازار کدام شغل‌ها را سکه می‌کند؟ گفت: اقتصاد دیتا در دنیای متاورس مهم‌ترین موضوع دنیای آینده است که اقتصاد بزرگی را شکل می‌دهد. شما در حال حاضر که در حال خرید و فروش ارز هستید، در حال خلق ارزش دیتا هستید. این اصل اساسی وجود دارد که من دیتا را در اختیار شما قرار می‌دهم و شما خدماتی را در اختیار من قرار می‌دهید. فضای مجازی با اطلاعات گره خورده است و اطلاعات ارزش بالایی دارد. ارزش بخشیدن و ارزشمند شدن در فضای دیجیتال با دادن اطلاعات رخ می‌دهد؛ همچنانکه ما در اینستاگرام پستی می‌گذاریم و افرادی آن را پسندیده و لایک می‌کند. درواقع با این کار، آن پست ارزش‌گذاری می‌شود.

مهندس ربیع زاده با تأکید بر اینکه در حال حاضر کمپانی‌های بزرگ در حال ورود به حوزه متاورس هستند، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد آموزشی و مهارتی باید به فکر آموزش مدیران و کارشناسان فردا باشد و موضوع متاورس را با حساسیت دنبال کند. به نظر می‌رسد در آینده همه شغل می‌تواند به فضای متاورس منتقل شود. دنیای متاورس دنیای رد و بدل شدن داده‌هاست، در این دنیا کارآگاهان وب حضور خواهند داشت، تحقیقات بازار در متاورس براساس ارزیابی دیجیتال و روانشناسی دیجیتال صورت خواهد گرفت. در دنیای متاورس تولید محتوای دیجیتال جایگاه ویژه‌ای دارد و این مشاغل نه در حال حاضر، بلکه در آینده نیز از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات شخصی (personal data) در دنیای متاورس اهمیت بیشتری خواهند داشت، گفت: در آینده نزدیک، اپلیکیشن‌ها در برابر اطلاعات شخصی و سلامت افزاد پول پرداخت می‌کنند و فروش اطلاعات شخصی یک شغل بسیار مهم به شمار خواهد رفت. تورلیدر مجازی هم یک شغل جذاب در آینده خواهد بود؛ تورلیدری مجازی در فضای تعاملی متاورس اهمیت بسیاری خواهد یافت. همچنین با توجه به اینکه دیتای تمیز و کثیف وجود دارد، به بازیافت کننده دیتاهای پرت نیاز خواهیم داشت.

گفتنی است، متاورس (Metaverse) یا دنیای ماورا، یکی از جدیدترین واژه‌های کلیدی در دنیای فناوری محسوب شده و به یک هدف کلان برای بسیاری از غول‌های فناوری جهان تبدیل شده است. متاورس یک قلمرو دیجیتالی است که به انسان‌ها اجازه تعامل با افراد دیگر یا شخصیت‌های دیجیتالی (مجازی) در قالب آواتارها برای برقراری ارتباط، همکاری، انجام بازی، رسیدگی به امور کاری و تجاری یا معاشرت را می‌دهد. این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha