• شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400092015473
  • خبرنگار : 50274

مدیر ستادی کانون‌های مساجد کردستان:

۵۸۴ کانون در رویداد ملی فهما شرکت کرده‌اند

 ۵۸۴ کانون در رویداد ملی فهما شرکت کرده‌اند

ایسنا/کردستان مدیر ستادی کانون‌های مساجد کردستان با اعلام اینکه تاکنون برای ثبت فعالیت کانون‌های مساجد سه رویداد ملی فهما برگزار شده است، گفت: از تعداد کانون‌های مساجد کردستان ۵۸۴ کانون در رویداد ملی فهما شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۸۱ کانون امتیاز لازم را کسب کرده‌اند.

کامل گلباغی امروز شنبه (۲۰ آذرماه) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به اینکه استان کردستان دارای ۳۰۰۰ مکان مذهبی است، اظهار کرد: در حال حاضر فقط موفق به راه‌اندازی کانون مساجد در ۶۱۲ مسجد سطح استان شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۳۳ کانون مساجد در سطح روستاهای استان کردستان فعال است، افزود: در کل هشت هزار و ۸۵۸ نفر عضو کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان هستند.

مدیر ستادی کانون‌های مساجد کردستان با اعلام اینکه تاکنون برای ثبت فعالیت کانون‌های مساجد سه رویداد ملی فهما برگزار شده است، بیان کرد: از تعداد کانون‌های مساجد کردستان ۵۸۴ کانون در رویداد ملی فهما شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۸۱ کانون امتیاز لازم را کسب کرده‌اند.

وی شعار این رویداد را «به توان مردم» دانست و بیان کرد: ثبت‌نام این رویداد از ۱۶ مردادماه آغاز شده و تا ۳۰ آذر ادامه دارد و در اجرای این رویداد ۴۶ برنامه در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق برای گروه‌های مختلف سنی و استعدادی پیش‌بینی شده است.

گلباغی با اشاره به کسب رتبه سیزدهم کشوری استان کردستان در سومین رویداد ملی فهما گفت: همچنین تاکنون استان کردستان موفق به کسب رتبه هشتم رواق نور (اجرای فعالیت‌های قرآنی) رویداد ملی فهما را شده است و در کل در رویدادهای ۱۲ گانه رتبه‌های بین یک تا ۱۲ به استان کردستان تخصیص یافت.

وی افزود: شهرستان‌های قروه، سنندج و بیجار رتبه‌های اول تا سوم رویداد ملی فهما در سطح استان کردستان را دارند و شهرستان سروآباد با ۲۶ کانون فرهنگی در آخرین رتبه استانی این رویداد ملی قرار گرفته است.

مدیر ستادی کانون‌های مساجد کردستان به جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه در طول ایام کرونا اشاره کرد و یادآور شد: در هر دوره به صورت ماهانه با کمک خیرین هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان کردستانی توزیع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha