• شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092015093
  • خبرنگار : 71496

طرح رژیم صهیونیستی برای احداث ۲ شهرک جدید در جولان اشغالی/بنت دنبال دور زدن کنست است

طرح رژیم صهیونیستی برای احداث ۲ شهرک جدید در جولان اشغالی/بنت دنبال دور زدن کنست است

یک روزنامه عبری‌زبان از طرح دولت تل‌آویو برای احداث دو شهرک جدید در جولان اشغالی سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در صدد تنظیم و ارائه طرحی برای احداث دو شهرک جدید در جولان اشغالی سوریه جهت افزایش تعداد شهرک‌نشین‌ها است.

به نوشته هاآرتص، بنت در تلاش است یک کمیته برنامه ریزی و ساخت را بدون حضور نمایندگان کنست، با اختیارات گسترده و بدون هیچ مخالفتی از سوی گروه‌های حامی محیط زیست برای تسریع در احداث دو شهرک در جولان اشغالی با شعار "افزایش رشد جمعیت" تشکیل دهد.

همچنین این روزنامه عبری زبان نوشت، بنت این طرح را طی چند هفته آینده به کابینه رژیم صهیونیستی ارائه خواهد کرد.

هاآرتص نوشت، هدف از طرح جدید افزایش تعداد شهرک‌نشین‌ها در جولان اشغالی سوریه تا ۵۰ درصد از ساکنان اصلی تا سال ۲۰۲۵ و نیز افزایش تعداد کل ساکنان در این منطقه طی ۱۰ سال آتی به شکلی است که بیشتر تعداد جمعیت را شهرک‌نشین‌ها تشکیل دهند.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه نوشت، دو نام موقت "اساف و کط" برای شهرک‌های جدید انتخاب شده‌اند و طرح‌های آنها شامل ساخت دستکم ۱۲ هزار واحد مسکونی و هزاران واحد مسکونی جدید در شهرک فعلی "کتسرین" و نیز دیگر مناطق صنعتی و دشتهای تولید انرژی خورشیدی است.

طبق نوشته هاآرتص، تا سال ۲۰۱۵ تعداد شهرک‌نشین‌ها در حدود ۳۲ شهرک کوچک موجود در سراسر جولان اشغالی سوریه موسوم به "شورای منطقه‌ای جولان" و نیز شهرک کتسرین، بزرگترین شهرک اسرائیلی در جولان اشغالی حدود ۲۲ هزار نفر بود، در مقابل ساکنان اصلی جولان اشغالی سوریه در چهار روستای باقیمانده یعنی مجدل شمس، بقعاثا، مسعده و عین قینیا زندگی می‌کنند.

رژیم اشغالگر اسرائیلی پس از جنگ اکتبر سال ۱۹۷۲ تاکنون تلاش می‌کند تابعیت اسرائیلی را بر ساکنان این منطقه تحمیل کند اما تاکنون تلاش‌هایش ناموفق بوده‌اند.

طبق گفته منابع مختلف تعداد ساکنان اصلی جولان اشغالی سوریه در چهار روستای باقی‌مانده در این منطقه و نیز روستای الغجر در نزدیکی مزارع شبعا به حدود ۳۰ هزار تن می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha