• شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400092015008
  • خبرنگار : 71660

نشست گروه ۷ به دنبال "جبهه متحد" علیه "تهاجم" روسیه

نشست گروه ۷ به دنبال "جبهه متحد" علیه "تهاجم" روسیه
بلینکن و لیز تراس

هم‌زمان با اینکه انگلیس میزبان نشست وزیران خارجه گروه هفت در شهر لیورپول در شمال انگلیس است، ثروتمندترین دموکراسی‌های جهان امروز (شنبه) به دنبال ارائه یک "جبهه متحد" علیه "تهاجم" روسیه به اوکراین خواهند بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در میان نگرانی‌های بین‌المللی تحت عنوان اینکه روسیه می‌تواند به اوکراین حمله کند؛ گرچه روسیه چنین چیزی را رد می‌کند، نشست "جی۷" (G۷) با حضور آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و همتایانش از فرانسه، ایتالیا، آلمان، انگلیس، ژاپن و کانادا برگزار می‌شود.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس قبل از مذاکرات به خبرنگاران گفت: کاری که ما باید انجام دهیم این است که اقدامات روسیه را متوقف کنیم. نشست G۷ پیرامون "اتحادی" بین اقتصادهای اصلی و هم‌فکر جهان است. ما قطعا نسبت به موضع خود در قبال تهاجم روسیه با احترام به اوکراین قاطع خواهیم بود.

هم‌زمان با اینکه اوکراین، روسیه را به علت گردآوری هزاران سربازان روسی در مرز و ایجاد "احتمال درگیری نظامی" متهم کرده، این کشور (اوکراین) مرکز بحران در روابط شرق-غرب شده است.

روسیه، اوکراین و آمریکا را به "رفتار بی‌ثبات‌کننده" متهم می‌کند و گفته است که برای حفاظت از خود به تضمین‌های امنیتی نیاز دارد.

انگلیس، به‌عنوان رئیس فعلی نشست G۷، از اعضا خواسته تا در در قبال دفاع از آنچه که "دنیای آزاد" نامیده می‌شود، مصمم باشند.

اواسط هفته گذشته، تراس اظهار کرد که غرب نیاز دارد تا نسبت به خطرات ایدئولوژی‌های رقیب بیدار شود. او "خطرات اقتصادی وابستگی اروپا به گاز روسیه" و "تهدید امنیتی" گسترده‌تر ناشی از فناوری چین را به‌عنوان یک مثال، برجسته کرده است.

آلمان که سال آینده رهبری دوره‌ای G۷ را از انگلیس بر عهده می‌گیرد، انتظار می‌رود در این نشست برنامه خود را برای سال ۲۰۲۲ تنظیم کند. وزرای اتحادیه اروپا، استرالیا، کره جنوبی و هند به همراه نمایندگانی از "انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا" (آسه‌آن) نیز در نشست لیورپول در برخی از جلسات به عنوان مهمان گروه هفت شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha