• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400091814321

تقویت ارتباط با پژوهشگران در مدیریت شهری مدنظر است

تقویت ارتباط با پژوهشگران در مدیریت شهری مدنظر است

ایسنا/البرز رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: در شورای شهر به صورت جدی به دنبال تقویت ارتباط با بخش پژوهش هستیم.

محمد اسدیان روز پنجشنبه ۱۸ آذرماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا افزود: نیاز است یک دفتر ارتباط با مدیریت شهری  برای ارتباط بیشتر با پژوهشگران در پارک علم و فناوری تاسیس شود. در دانشگاه خوارزمی نیز این دفتربا همکاری معاونت پژوهشی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه حاصل پژوهش ها کاربردی شود و بخشی از معضلات شهری در بخش های عمرانی، فضای سبز، صنعتی و... رفع شود، باید از این نمایشگاه این خروجی حاصل شود که دفتر ارتباط با مدیریت شهری را در پارک علم و فناوری ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت استان البرز و کرج در حوزه نخبگی، فناوری و دانش بنیان بیشتر از میزان ارائه در نمایشگاه هفته پژوهش است، گفت: اکنون باید به این بلوغ فکری رسیده باشیم که نظام دانشگاه‌های ما به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم با رویکرد کاربردی و حل مشکلات جامعه بروند.اساسا دانشگاه برای حل مشکلات جامعه تاسیس شده است.

اسدیان با بیان اینکه بیشترین مراکز تحقیقاتی را در البرز داریم، تصریح کرد: با این وجود البرز از مشکلاتی چون بی آبی و نبود مدیریت منابع آب آسیب  دیده است بنابراین واضح است که با توجه به اکوسیستم فکر نکرده ایم.

وی با بیان اینکه باید فضای بیشتری به فعالیت دانشگاه‌ها داده شود، افزود: ظرفیت‌هایی چون دانشگاه‌ خوارزمی در البرز قطب  روانشناسی و جامعه شناسی هستند ولی آسیب‌های اجتماعی در البرز بالاست.

وی ادامه داد: در کشورهای خارجی اپلیکیشن‌هایی طراحی شده‌اند که با ایجاد اتاق‌های مجازی ارتباط بین نخبگان دانش و صنعت را فراهم می‌کند. نیاز است در شورای شهر  برای استفاده بهینه از نمایشگاه‌ پژوهش استان با برقراری ارتباط با پارک علم و فناوری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای حل معضلات شهری در حوزه های مختلف استفاده کنیم.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای به صورت جدی به دنبال تقویت ارتباط با بخش های پژوهشی استان چون پارک علمو فناوری هستیم و حتی اگر برای شروع ۱۰ درصد از این ارتباط هم شکل بگیرد مدیریت سنتی  ما دچار تحولات خواهد شد.

پژوهش‌ها در کتابخانه‌ها خاک می‌خورند

عمار ایزدیار عضو شورای شهر کرج هم گفت: دستگاه ها موظف هستند نیم تا سه درصد بودجه شان را به پژوهش اختصاص دهند ولی تا به امروز پژوهش ها تبدیل به مجلدهایی شده که در کتابخانه‌های دستگاه‌ها و سازمان‌ها قرار گرفته و خاک می‌خورند و جنبه عملیاتی پیدا نکرده است.

ایزدیار افزود: دستگاه‌ها اگر بدانند پژوهش‌هایی که انجام می‌شود باعث رشد و تحول مجموعه‌شان می‌شود، قطعا از پژوهش‌ها حمایت می‌کنند. این رسالتی است که پژوهشگران برعهده دارند و نیازمند این است که روز به روز در این حوزه توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه فاصله دانشگاه با صنعت خیلی زیاد است، تصریح کرد:  تاکنون فقط شعار ارتباط بین دانشگاه و صنعت داده شده است. به عنوان یک استاد دانشگاه معتقدم محتواهای درسی دانشگاه‌ها کمتر کاربردی هستند و لازم است دانشگاه‌ها به سمت مطالب کاربردی بروند وپیشقدم نهضت ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه باشند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت ها نمایشگاه پژوهش و فناوری را متناسب با ظرفیت های علمی و پژوهشی استان ندانست و گفت: ما مدعی میزبانی بزرگترین مجموعه های پژوهشی و آموزشی کشور هستیم. مراکزی مانند موسسه رازی، موسسه اصلاح نهال و بذر، گارک علم و فناوری، موسسه تحقیقات علوم دامی،  پردیس کشاورزی دانشگاه تهران، پژوهشگاه مواد و انرژی و مرکز بیوتکنولوژی بخشی از موسسات تحقیقاتی بنام کشور هستند و این نمایشگاه در شأن جایگاه علمی و فناورانه استان البرز نیست.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال‌های آینده تبلیغات و برنامه‌ریزی بهتری صورت بگیرد تا نمایشگاه با نهایت ظرفیت برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha