• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400091612261
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل:

ضرورت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

ضرورت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

ایسنا/اردبیل رئیس پارک علم و فناوری اردبیل بر ضرورت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تاکید کرد.

حبیب ابراهیم‌پور به مناسبت هفته پژوهش درگفت وگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۳۶ شرکت دانش‌بنیان در استان اظهار کرد: با احتساب شرکت‌های هنربنیان به تعداد ۱۲ مورد، مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان نوع یک تا سه استان، ۴۸ شرکت دانش‌بنیان فعال است.

وی یادآور شد: در بخش کشاورزی هفت شرکت دانش‌بنیان، در حوزه برق هشت شرکت و مابقی نیز در دیگر حوزه‌ها فعال بوده و پارک علم و فناوری در تلاش است تا با همراهی شهرک‌های صنعتی بستر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل این تعداد نیم درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش صنعت را شامل می‌شود که منطبق بر نیم درصد توسعه واحدهای صنعتی در استان در مقایسه با میانگین کشوری است.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، خاطرنشان کرد: اردبیل در حوزه صنعت تنها ۲ شرکت دانش‌بنیان دارد به طوری که انتظار می رود شهرک‌ها و نواحی صنعتی پذیرای بیشترین شرکت دانش‌بنیان در این بستر فراهم شده باشند.

ابراهیم پور ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبارات حوزه فناوری محدود به سال مالی خاص نیست، تلاش می کنیم تا از منابع اعتباری به وجود آمده در راستای حمایت از شرکت‌ها و واحدهای فناور استفاده کنیم. این اقدامات درحالی است که ما تاکنون در حوزه پژوهش و فناوری کمترین برگشتی اعتبارات را شاهد هستیم.

به گفته وی در سال جاری از ۱۷.۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب در حوزه فناوری ۳۱ درصد تخصیص یافته به طوری که در تلاش هستیم تا پایان سال همه منابع این حوزه به صورت کامل تخصیص یابد.

 رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل پرداخت تسهیلات برای کارآفرینان و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان را یادآور شد و تصریح کرد: به تناسب اجرای طرح تسهیلات در ۲ نوبت پرداخت می‌شود که کمیته‌ای متشکل از همکارانمان در پارک بر نحوه اجرای طرح‌های مصوب در بخش نوآوری و ایده‌های جدید نظارت می‌کنند تا جوانان و نوجوانان این تسهیلات را در سایر حوزه‌ها هزینه نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha