• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400091612007
  • خبرنگار : 50163

کارشناس دینی:

دانشجویان هسته اصلی ملت در دانشگاه‌ها علیه استکبار هستند

دانشجویان هسته اصلی ملت در دانشگاه‌ها علیه استکبار هستند

ایسنا/زنجان کارشناس دینی گفت: در برهه کنونی شاهد این هستیم که عده‌ای در تلاش هستند دانشجویان را در برابر نظام قرار دهند که تا به امروز موفق نشده‌اند.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، به فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو اشاره کرد و افزود: دانشجویان نقش تاثیرگذاری در تاریخ کشور دارند، به طوری که قبل از شروع نهضت اسلامی، روحانیون و دانشجویان در مقاطع خاصی به مبارزات ضداستکباری علیه سلطه آمریکا و انگلیس پرداختند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی، مبارزه با ظلم و استکبار به ویژه آمریکا است، ادامه داد: از نمونه این مبارزات می‌توان به نهضت ملی شدن صنعت نفت و تظاهرات علیه سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا به ایران و آن هم بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ اشاره کرد.

امام‌ جمعه هیدج با بیان اینکه تظاهرات ۱۶ آذر که علیه سفر ریچارد نیکسون به ایران توسط دانشجویان انجام گرفت، بیان‌گر این است که آمریکا همواره دشمن ما بوده و ما نیز همواره در عرصه میدان‌های مبارزه با آمریکا و علیه آن مبارزه می‌کنیم، متذکر شد: در جریان حوادث ۱۶ آذرماه خون پاک سه تن از دانشجویان به زمین ریخته شد و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از وقایعی که دانشجویان در آن نقش‌آفرینی کردند، اعتراض به قرارداد کنسرسیوم نفتی به عنوان یک عهدنامه استعماری در میان ایران و دُول غربی بود، یادآور شد: از دیگر از عرصه‌های نقش‌آفرینی دانشجویان می‌توان به اعتراض علیه اصول شش‌گانه پهلوی دوم تحت عنوان انقلاب سفید اشاره کرد که در بهمن‌ماه سال ۱۳۴۱ مراجع عظام، روحانیون و به ویژه امام راحل اعلامیه می‌دهند و اعتراض خودشان را با این رفراندوم اعلام و این رفراندوم را تحریم می‌کنند که دانشجویان نیز به تبعیت از امام (ره) با این رفراندوم مخالفت و علیه آن اعلام موضع می‌کنند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه یکی دیگر از عرصه‌های تاریخی نقش‌آفرینی دانشجویان، اعتراض به انجمن‌های ایالتی و ولایتی است که در این ماجرا  دانشجویان پا به عرصه مبارزه علیه آمریکا گذاشته و حتی در مشهد اعلامیه‌ای صادر می‌کنند و خواستار لغو لایحه‌هایی که برخلاف موازین شرع و به سود منافع آمریکا است می‌شوند، افزود: پس از آنکه امام راحل در سال ۱۳۴۳ اعتراض و افشاگری می‌کنند، دانشجویان نیز به تبعیت از امام (ره) با این موضوع مخالفت می‌کنند.

وی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ که پوزه آمریکا و استکبار را به خاک مالید را از دیگر عرصه‌های نقش‌آفرینی دانشجویان در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این مثنوی طولانی از مبارزات دانشجویان علیه آمریکا و استکبار است اما در برهه کنونی شاهد این هستیم که یک عده در تلاش هستند، دانشجویان را در برابر نظام قرار دهند که تا به امروز موفق نشده‌اند.

امام جمعه هیدج خاطرنشان کرد: دانشجویان ما هسته اصلی فرزندان این ملت در دانشگاه‌ها علیه استکبار، آمریکا و انگلیس و کسانی هستند که برای تامین منافع‌شان به دنبال پایمال کردن منفعت و منافع ملی ما هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha