• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400091410710
  • خبرنگار : 30054

۹ نکته در کمپین نویسی

۹ نکته در کمپین نویسی

یکی از مواردی که در تبلیغات بسیار مهم است، نحوه کمپین‌نویسی تبلیغاتی و پیاده‌سازی آن است. در این مقاله بیشتر با این موضوع مهم آشنا می‌شویم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام اقیانوس آبی، امروزه به دلیل ظهور کسب و کارهای جدید، ارزش تبلیغات چند برابر شده است. در صورت اجرای درست تبلیغات، می‌توان یک کسب و کار نوپا را به موفقیت و سوددهی رساند. ضمن این که اجرا نکردن صحیح کمپین تبلیغاتی می‌تواند تنها باعث هدر رفت سرمایه مالی و زمانی کسب و کار شود.

کمپین تبلیغاتی و کمپین نویسی چیست؟

کمپین تبلیغاتی به اقدامات و فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده ای گفته می‌شود که پیام تبلیغاتی ما را با بودجه‌ای که مشخص کرده‌ایم به مخاطبین هدف برساند. به فعالیت‌هایی که بازاریابان برای تدوین کمپین تبلیغاتی انجام می‌دهند، کمپین نویسی گفته می‌شود.

اصول کمپین نویسی

کمپین نویسی بدون آگاهی نسبت به اهداف کسب و کار و برنامه بازاریابی سازمان، تنها اتلاف وقت خواهد بود. سپس باید هدف از کمپین تبلیغاتی را مشخص کرد. این کار یکی از مهمترین و حساس‌ترین بخش‌های کمپین نویسی تبلیغاتی است. یعنی ابتدا مشخص کنیم که هدف ما برای کمپین تبلیغاتی و اجرای آن، معرفی به مخاطب است یا یادآوری محصول به مشتریان قدیمی و یا ترغیب آنان به خرید. با انجام این کار مسیر تبلیغات بسیار هموارتر شده و جامعه هدف به راحتی مشخص می‌شود.

۹ نکته در کمپین نویسی

هر کسب و کاری اهداف مختلفی در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی دارد. برخی از این اهداف عبارتند از:

·      ارتباط با مخاطبین هدف

·      ایجاد رابطه و درگیر کردن مخاطبان با برند کسب و کار

·      مدیریت برند

·      افزایش آگاهی مخاطبین از کسب و کار

·      ایجاد شعار برند

·      یادآوری‌های مثبت از کسب و کار یا برند

·      افزایش فروش

·      و...

۹ نکته در کمپین نویسی

نکات مهم در کمپین نویسی

در تدوین و اجرای کمپین تبلیغاتی و نوشتن کمپین باید نکاتی رعایت شود تا کمپین به شکل موثر و با بالاترین بازدهی اجرا شود:

۱. قابل اندازه‌گیری بودن

در کمپین نویسی، اگر اهدافی را که دارید به صورت کیفی دنبال کنید نه کمی، آن کمپین به شکلی مبهم در خواهد آمد. اثرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی در زمان اجرا یا پایان آن باید سنجیده شود. این سنجش تنها به وسیله شاخص‌های عددی امکان‌پذیر است.

۲. مشخص بودن جامعه هدف

یکی از اقدامات مهم در هنگام کمپین‌نویسی تبلیغاتی، مشخص کردن جامعه هدف است که از هدر رفت بخش زیادی از بودجه جلوگیری می‌کند. یکی از مراحلی که به انجام این کار کمک می‌کند، مطالعه برنامه بازاریابی است.

۳. چرخه عمر محصول یا خدمت

یک بازاریاب برای کمپین نویسی باید به چرخه عمر محصول یا خدمتی که کسب و کار ارائه می‌دهد توجه ویژه‌ای داشته باشد. این مورد باید ملاک کار کمپین نویسی بازاریابان باشد، زیرا برای مثال استراتژی تبلیغاتی محصولی در دوره پایان عمر خود با محصولی که تازه در دوره معرفی به بازار می‌باشد، متفاوت است.

۴. رساندن پیام به مخاطب

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در کمپین نویسی، بخش محتوا و پیام است. مبنای هدف یک کمپین تبلیغاتی این است که قرار است چه پیامی را به مخاطب برساند؟ مخاطب شما قرار است چه پیامی را از این تبلیغ دریافت کند؟

۵. سادگی پیام

اکثر بازاریابان در هنگام تبلیغات سعی می‌کنند با ایجاد پیام‌های خلاقانه مخاطب خود را درگیر کنند، اما در صورتی که در آن افراط نشود. افراط در خلاقیت می‌تواند باعث سردرگمی مخاطب شود. بنابراین اکثرا توصیه می‌شود که پیام‌های تبلیغاتی ساده باشند تا مخاطب بتواند به خوبی آن را درک کند و به خاطر بسپارد.

۶. انتخاب کانال تبلیغاتی مناسب

در صورتی که بازار و مخاطب هدف را به درستی تشخیص داده باشیم، انتخاب کانال و رسانه تبلیغاتی که در بین مخاطبین ما محبوب است آسان‌تر خواهد شد. هر کس یا هر مخاطبی بر اساس سبک زندگی خود به رسانه‌های مختلفی علاقه‌مند است. به همین دلیل باید با توجه به مخاطب هدف، کانال تبلیغاتی خود را انتخاب کنیم.

۷. زمان سنجی

یکی دیگر از مواردی که به هنگام کمپین نویسی باید به آن توجه شود، زمان سنجی برای نمایش تبلیغ به مخاطب است. این زمان سنجی به معنای مدت زمان و تکرار است. یعنی تبلیغ ما در چه بازه زمانی و با چند بار تکرار باید پخش شود. علاوه بر آن باید تصمیم‌گیری شود که چه اطلاعاتی در هر نقطه تماس تبلیغاتی باید به مخاطبین نمایش داده شود تا اهدافی که ما از کمپین نویسی داریم برآورده شود.

۸. مشخص کردن بودجه

یکی از چالشی‌ترین بخش‌ها در کمپین‌نویسی، مشخص کردن بودجه است. در صورتی که شما منابع محدودی برای تبلیغات دارید، اجرای عادی تبلیغات با بودجه کم اهداف شما را برآورده نخواهد کرد. یکی از راه‌هایی که می‌توان با بودجه کم به اهداف رسید، اجرای تبلیغات به شیوه‌هایی دیگری مثل کلیکی، فروش درصدی، درصدی از تولید و... است.

۹. تقویم اجرایی

پس از پایان مراحل و نکات بالا، مدیر تبلیغات باید یک تقویمی که در آن جزئیات اجرا مشخص شده باشد را تدوین کنند. این برنامه اجرایی سندی است که به افرادی که در اجرای کمپین تبلیغاتی نقش دارند کمک می‌کند تا بدانند در چه زمانی، چه کاری را باید انجام دهند.

۹ نکته در کمپین نویسی

اگر به دنبال تدوین و اجرای کمپین تبلیغاتی و کمپین نویسی برای کسب و کار خود هستید، می توانید از آموزش‌ها و مشاوره‌های شرکت اقیانوس آبی کمک بگیرید.

وب سایت: Oghyanooseabi.com

شماره تماس پشتیبانی اقیانوس آبی: ۰۹۱۶۲۵۱۰۰۲۶

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha