• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400091410668

رونمایی از "انارستان عشق" روایتی تاریخی از ایج

رونمایی از "انارستان عشق" روایتی تاریخی از ایج

ایسنا/فارس کتاب "انارستان عشق"، روایتی از تاریخ چهارهزار ساله شهر ایج از توابع شهرستان استهبان در استان فارس، طی مراسمی رونمایی شد.

یکشنبه 14 آذر و طی آئینی با حضور مولف، مسئولان شهرستان استهبان، اهالی قلم و نخبگان و فعالان فرهنگی استان فارس، کتاب "انارستان عشق" حاوی روایتی از تاریخ چهار هزار ساله شهر ایج شهرستان استهبان، رونمایی شد.

کرامت اله یزدانی ناشر کتاب انارستان عشق با زنده نگه داشتن یاد شهدای گرانقدر شهر ایج، از دکتر جمالی که خانه به خانه و آبادی به آبادی شهر ایج را به صورت تحقیق میدانی برای ثبت کتابی چنین ارزشمند قدم گذاشت، قدردانی کرد.

در ادامه فرماندار استهبان با قدردانی از مولف این کتاب و معرفی ایج به‌عنوان یک شهر باستانی، گفت: این اثر ارزشمند که انارستان عشق نام‌گذاری شده و با توجه به اینکه ایج نیز در تولید انار رتبه دوم استان فارس را دارد در آینده به‌عنوان یک سند مکتوب، ماندگار می شود.

احمدرضا کمالی سروستانی گفت: مشابه چنین برنامه‌ای در شهر ایج و زادگاه دکتر ناصر جمالی نویسنده این کتاب برگزار می‌شود تا مردم نیز با این اثر ارزشمند بیشتر معرفی شوند.

ناصر جمالی نویسنده کتاب انارستان عشق نیز ضمن قدردانی از همراهی فعالان فرهنگی و نخبگان علمی در نگارش این کتاب، گفت: ایج همچون نگینی در تاریخ استان فارس می‌درخشد و در این کتاب هدف اصلی معرفی تاریخ کهن این شهر بوده است.

وی گفت: انتقال فرهنگ آداب‌ و رسوم گذشتگان به نسل‌های آینده، شناساندن ایج به اقصی نقاط کشور، معرفی استعدادها و پتانسل‌های موجود شهر ایج، هموار کردن راه برای اهل قلم در آینده و انسجام و کار گروهی در بین همشهریان از اهداف نگارش کتاب انارستان عشق بوده است.

نویسنده کتاب انارستان عشق از دیگر اهداف تألیف این کتاب را ایجاد حس خودباوری در نوجوانان و جوانان زادگاهش شهر ایج و همچنین آینده‌پژوهی و آینده‌اندیشی در خصوص توسعه پایدار این شهر بیان و اضافه کرد: همواره در سخنان خود، زادگاهم شهر ایج را باافتخار معرفی می‌کنم و بر این باورم که باید ظرفیت‌های این شهر بیش‌ازپیش معرفی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha