• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400091410551
  • خبرنگار : 71129

اروپا در موج اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی

اروپا در موج اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی

همزمان با شدت گرفتن موج سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون، اعتراضات علیه محدودیت‌ها و قرنطینه کرونایی در بسیاری از نقاط اروپا از جمله انگلیس، اتریش و هلند افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که با وجود شیوع سویه جدید کرونا و مشاهده آن در ۳۸ کشور اما کسی از ابتلا به این سویه جدید جان خود را از دست نداده است. با این حال، مقام‌های جهانی اقدامات بیشتری را از جمله وضع جریمه‌های نقدی برای ترغیب مردم به واکسیناسیون در نظر گرفته‌اند.

اما این اقدامات باعث شده تا بسیاری از مردم در سراسر اروپا دست به اعتراض بزنند؛ در اتریش افرادی که واکسینه نشدند و قوانین کرونایی را نقض می‌کنند که تا ۱۱ دسامبر سال جاری میلادی تمدید شده، باید جریمه‌ای تا ۵۰۰ یورو بپردازند. هر فردی هم که از چک‌آپ‌های واکسینه تبعیت نکند، تا ۱۴۵۰ یورو جریمه می‌شود.

در وین هزاران تن علیه این محدودیت‌ها دست به اعتراض زدند.

اروپا در موج اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی
اعتراضات در وین

معترضان در وین پلاکاردهایی در دست داشتند که رویشان "خودم تصمیم می‌گیرم"، "اتریش را یک بار دیگر باشکوه می‌کنیم" و "انتخابات جدید"- اشاره به تنش‌های سیاسی اخیر در این کشور- نوشته شده بود.

حدود ۱۲۰۰ مامور پلیس برای رسیدگی به اعتراضات در وین حضور داشتند. پلیس گفته که آنها همچنان به معترضان گوشزد می‌کردند که از ماسک استفاده کرده و افرادی را که از این کار امتناع کردند، جریمه می‌کردند. یک کمیته از پارلمان اتریش نیز اخیرا مدت زمان قرنطینه را تا ۲۰ روز تمدید کرد و دولت گفته که این طولانی‌ترین زمان است.

اتریش با جمعیتی ۸.۹ میلیون نفری، ۱.۲ میلیون مورد ابتلای به کرونا دارد و بیش از ۱۲ هزار مورد مرگ ناشی از ابتلای به این ویروس از زمان آغاز پاندمی در سال گذشته میلادی گزارش شده است.

اتریش هم که شاهد بالا رفتن هر روزه تعدا مبتلایان به کروناست همین ماه گذشته میلادی نخستین کشوری در غرب اروپا شد که قرنطینه را بار دیگر به جریان انداخت و گفت که واکسیناسیون از فوریه ۲۰۲۲ اجباری است.

اروپا در موج اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی
اعتراضات در وین، اتریش

صدها تن هم در یورک، انگلیس دست به "اعتراض آزادی" زده و در مقابل ساختمان اصلی این شهر تجمع کردند.

اروپا در موج اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی
اعتراضات در انگلیس
اروپا در موج اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی
اعتراضات در یورک، انگلیس

در "اوترخت" هلند نیز چند هزار نفر در اعتراض به محدودیت‌های جدید کرونایی که همین چند روز پیش وضع شده،‌ تجمع کردند. معترضان در خیابان‌های این شهر دست به راهپیمایی زده و شعار "آزادی بهداشتی همین الان!" سر دادند و پرچم‌های هلند را به دست گرفتند. حضور گسترده پلیس نیز در سراسر مسیر راهپیمایی به چشم می‌خورد.

بسیاری از معترضان در هلند می‌گویند این فشارهای زیاد برای اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از سوی دولت برای آن است که اگر مردم می‌خواهند در فعالیت‌های عمومی و اجتماعی حضور یابند، باید واکسینه شوند.

هلند در دو هفته گذشته شاهد اعتراضاتی خشونت‌بار نیز بوده است، پس از آنکه دولت این کشور برنامه‌هایی را برای ممنوع کردن ورود افراد واکسینه نشده بیشتر به اماکن عمومی وضع کرد. این برنامه‌ها با مخالفت‌های گسترده ای در پارلمان از جمله از سوی احزاب دولت ائتلافی نیز همراه بود و البته هنوز این برنامه‌ها اجرایی نشده است.

اروپا در موج اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی
اعتراضات در هلند

اعتراضاتی هم علیه محدویت‌ها و قرنطینه جدید کرونا در پی شیوع سویه جدید این بیماری ویروسی در اسپانیا و ایتالیا برگزار شد.

اروپا در موج اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی
اعتراضات در ایتالیا
اروپا در موج اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی
اعتراضات در اسپانیا

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha