• شنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400091309798

مدیرکل منابع طبیعی فارس خبر داد:

کنترل ورود و خروج جهرم برای مقابله با قاچاق زغال

کنترل ورود و خروج جهرم برای مقابله با قاچاق زغال
عکس تزئینی است.

ایسنا/فارس مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از تشدید کنترل مبادی ورودی شهرستام جهرم برای مقابله با قاچاقچیان زغال و برخورد جدی با کوره داران متصرف خبر داد.

عبدالحسن صمدنژاد شنبه ۱۳ آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از قاچاق چوب و زغال تمام گلوگاهها و شریان‌های اصلی ورود قاچاق به شهرستان جهرم رصد وتحت نظر قرار گرفت.

او افزود: این طرح با همکاری نیروی انتظامی و امنیتی، پلیس راهور استان و نیروهای یگان حفاظت اداره کل راهداری اجرا و از ورود خودروهای فاقد مجوز حمل چوب به شهرستان جلوگیری و رانندگان متخلف نیز جریمه خواهند شد.

صمدنژاد ادامه داد: در این راستا مبادی ورودی شهرستان با استقرار اکیپ‌های گشت و بازرسی در دوراهی سیمکان به قیر و کارزین و نیز ورودی سیمکان به میمند تحت کنترل قرار گرفته است. 

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۶۰۰ کوره تولید زغال در بخش‌های سیمکان، کردیان و بخش مرکزی این شهرستان وجود دارد که با ساماندهی این کوره‌ها شاهد کاهش چشمگیر تخریب و آسیب به عرصه‌های منابع طبیعی باشیم. 

او با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی کوره‌های زغالی در این شهرستان، گفت: تشدید نظارت و کنترل بیش از پیش بر فعالیت کوره داران برای جلوگیری از تبدیل چوب‌های جنگلی به زغال، برقراری گشت‌های ویژه و نامحسوس در اراضی جنگلی، بکار گیری نیروهای مخبر،قرقبان و نگهبانان فصلی، جانمایی دو نقطه از شهرستان براژ ساماندهی کوره‌ها و نیز بازدیدهای میدانی و مستمر از کوره‌ها برای جلوگیری از قاچاق چوب و زغال از جمله تدابیر انجام گرفته در این راستاست.

صمدنژاد در ادامه با اشاره به کنترل انبارهای زغال و فعالیت مراکز تولید زغال شهرستان تصریح کرد: کوره داران برای دریافت مجوز حمل زغال باید به اداره منابع طبیعی شهرستان مراجعه کنند. 

او خاطرنشان کرد: سامانه ۱۵۰۴ بصورت شبانه روزی و رایگان آماده دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تخریب منابع طبیعی و قاچاق چوب‌های جنگلی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha