• چهارشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400091007787
  • خبرنگار : 71588

درخواست فلسطین برای مداخله فوری جهت توقف تخریب منازل ساکنان قدس

درخواست فلسطین برای مداخله فوری جهت توقف تخریب منازل ساکنان قدس

دولت فلسطین از سفراء و نمایندگان کشورهای غربی خواست تا برای توقف تخریب منازل فلسطینیان و شهرک‌سازی در قدس شرقی اشغالی توسط رژیم صهیونیستی فورا وارد عمل شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری  فلسطینی "وفا"، فادی الهدمی، وزیر امور قدس در پیامی فوری به سفرا و نمایندگان کشورهای غربی در اراضی فلسطینی خاطرنشان کرد: این نامه را برای آگاهی و جلب توجه شما به تشدید خطرناک تصمیمات مربوط به تخریب منازل فلسطینیان همزمان با افزایش چشمگیر تعداد منازل تخریب شده از ابتدای سال ۲۰۲۱ نوشته‌ام.

الهدمی در ادامه افزود، دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی به تخریب ده‌ها منزل فلسطینی در دو محله "وادی یاصول" و "البشیر" در "سلوان" چراغ سبز نشان داده است، امری که  صدها فلسطینی که تعداد زیادی از آنها کودک هستند، را در معرض خطر مهاجرت و کوچاندن اجباری قرار می‌دهد.

وی همچنین تصریح کرد، این تصمیم پس از آن گرفته شد که اعضای یک خانواده فلسطینی تسلیم تصمیم تخریب یک واحد ساختمان مسکونی چهار طبقه در محله "وادی حلوة" در "سلوان" شدند.

الهدمی ادامه داد، شهرک "الطور" با خطر مهاجرت و کوچاندن اجباری ۱۰ خانواده پس از تصمیم شهرداری رژیم اشغالگر مبنی بر تخریب ساختمان مسکونی پنج طبقه قرار دارد.

وی اظهار داشت، صدها فلسطینی در معرض خطر تخریب در محله "البستان" در "سلوان" و محله‌های دیگر در این شهر قرار دارند.

الهدمی همچنین تاکید کرد، از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۱۳۹ واحد ساختمان تخریب شد و تصمیمات تخریب به صورت چشمگیری در حال افزایش است و هفته‌ای بدون اجرای پروژه‌های شهرک‌سازی جدید در اراضی اشغالی فلسطین نمی‌گذرد.

این مسئول فلسطینی در پایان گفت، تداوم خطر تصمیمات تخلیه منازل فلسطینی و عملیات پاکسازی نژادی در چندین محله شهر قدس از جمله محله "الشیخ جراح" ادامه دارد.

روز سه شنبه مقامات رژیم صهیونیستی  یک منزال فلسطینی را در شهرک "السلوان" واقع در شهر قدس شرقی اشغالی به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز تخریب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha