• چهارشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / ۰۰:۲۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400091007422
  • خبرنگار : 50130

اهدای بیش از ۲۱هزار جلد کتاب در شهر نامزد پایتخت کتاب ایران

ایسنا/کردستان عبید رستمی از اهدای بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون به مراکز فرهنگی و کتابخانه های عمومی حاشیه شهرها و روستاهای دارای کتابخانه در سراسر استان خبر داد.

عبید رستمی، در مصاحبه مجازی با رسانه های استان به مناسبت پایان بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان کردستان، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی اداره کل ارشاد ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتب غیر درسی در سطح استان به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته است، بر این اساس علاوه بر برگزاری نمایشگاه های استانی و در شرایط کرونایی نمایشگاه های کتاب مجازی و اجرای طرح های فصلی کتاب، و از جمله مهمترین برنامه های ترویج کتابخوانی اهدای کتاب به مناطق حاشیه شهرها به ویژه نامزد پایتخت کتاب ایران شهر سنندج بوده است.

وی افزود: در مدت هشت ماهه گذشته بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب به ارزش ریالی ششصد وپنجاه میلیون تومان در شهر سنندج نامزد پایتخت کتاب ایران و سراسر استان به مراکز فرهنگی، کتابخانه های عمومی حاشیه شهرها و کتابخانه های عمومی مساجد روستایی و شهری مناطق کمتر توسعه یافته اهدا شده است.

رستمی هدف از اهدای این کتاب ها به مناطق مذکور در شهر سنندج که جزو ۵ شهر نامزد پایتخت کتاب ایران و شهرستان ها و روستاهای استان است را اینچنین تشریح نمود: کتاب های اهدای که بیشتر در حوزه کودک و نوجوان بوده است با هدف استفاده این قشر که در عادت به مطالعه بسیار موثر است بوده است، با توجه به اینکه حاشیه شهرهای فاقد امکانات لازم برای دسترسی به کتاب هستند از طریق دفاتر تسهیلگری کتب اهدایی در اختیار مردم به ویژه کودکان و نوجوانان حاشیه شهرسنندج از جمله مناطق ننله و نایسر همچنین محلات عباس آباد و اسلام آباد و در شهرستان های نیز بر همین منوال قرار می گیرد.

دبیر شورای فرهنگی عمومی اضافه کرد: در همکاری و هم افزایی مشترک با اداره کل کتابخانه های عمومی و شورای اسلامی شهر سنندج  مناطق مورد نظر برای اهدای کتاب به کتابخانه و دفاتر تسهیلگری در نظر گرفته و با هماهنگی ها و نظرسنجی های انجام شده کتب درخواستی مناطق مذکور گروآوری و اهدای می شود.

ایشان ضمن اشاره به برنامه های شورای فرهنگی عمومی استان و شهرستان ها برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اینچنین عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی دارای پتانسیل بسیار قوی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است بر این اساس در برنامه های کاری شوراهای فرهنگی عمومی سراسر استان ترویج فرهنگ مطالعه گنجانده شده است.

وی در پایان یادآور شد: انجام برنامه های فرهنگی از جمله ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی با همکاری و همراهی نهادها و سازمان های فرهنگی سطح استان و شهرستان های از جمله شوراهیا اسلامی و شهرداری های مثمر ثمر و تاثیرگذارتر خواهد بود.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha