مهدی گرجی، اظهار کرد: به منظور نظارت بر عملکرد شرکتهای حمل و نقل و اخذ فروش بلیت از طریق سامانههای اینترنتی نظارتهای لازم بصورت مدیریت هوشمند و از طریق سکوی مدیریت هوشمند بیماریهای همه گیر (سامانه امید) انجام میشود.
به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی، به گفته وی ارائه تست Pcr منفی ۷۲ ساعته معتبر و یا کارت واکسناسیون از شرایط پذیرش مسافرین در ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اتوبوسی با ۸۰ درصد ظرفیت است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی گفت: کارشناسان این اداره کل با همکاری نمایندگان پلیس راه انتظامی استان با حضور در پاسگاههای ثابت پلیس راه و یا استقرار در محورهای مواصلاتی و هم چنین حضور در پایانههای مسافری بر عملکرد رانندگان و شرکتهای حمل و نقل مسافر نظارت داشته و علاوه بر بررسی وضع ایمنی و رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی، به وضع رعایت دستورالعملها و پروتکلهای بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری بویژه همراه داشتن کارت واکسیناسیون و یا تست Pcr منفی ۷۲ ساعته معتبر نظارت خواهند کرد.
گرجی افزود: استعلام وضع ابتلا مسافران به بیماری کرونا کماکان به صورت سیستمی توسط نرم افزارهای صدور بلیت انجام میشود و به منظور راستی آزمایی انجام استعلام ، علاوه بر انجام نظارتهای حضوری در محل پایانههای مسافری ، شرکتها و مؤسسات حمل و نقل مسافر و استقرار تیمهای کنترلی در محورهای مواصلاتی، نظارتهای لازم از سوی کارشناسان اداره کل بر نحوه عملکرد رانندگان به استفاده از ماسک و هم چنین توقف ناوگان در محل مجتمعهای خدماتی رفاهی بین راهی برای صرف غذا و اداء فریضه نماز به صورت روزانه و با استفاده از سامانه سپهتن نیز انجام میشود.
وی گفت: در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش مبنی بر عدم رعایت موضوع مراتب به کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل (ماده ۱۲)، رانندگان (ماده ۱۱) و ناوگان (ماده ۱۴) ارجاع و با متخلفان برخورد خواهدشد.
گرجی هم چنین از فراهم بودن زیرساختهای دریافت بلیت با استفاده فناوریهای نوین اشاره کرد و افزود: به منظور کاهش هزینههای سفر، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش سفرهای شهری و هم چنین رعایت دستورالعملها و پروتکلهای بهداشتی و پیشگیری از تردد مضاعف مسافرین به منظور دریافت بلیت در پایانههای مسافری و شرکتهای حمل و نقل، مسافران میتوانند نسبت به دریافت بلیت با برنامه ریزی قبلی و از طریق وب سایت فروش بلیت شرکتهای مسافری استان به نشانی www.payaneha.ir و www.payaneha.com اقدام کنند.
وی یادآور شد: برای ارتقای سطح خدمات، رعایت پروتکلهای بهداشتی، ایمنی سفر و ... از مسافران تقاضا دارد با طرح هر گونه شکایات، انتقاد، پیشنهاد از طریق سامانه ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ ما را در نظارت مستمر و ارتقای سطح خدمات یاری کنند.
انتهای پیام
نظرات