• دوشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400090100274
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان:

حضور دانش‌آموزان در مدرسه بر اساس قوانین هر مدرسه است

حضور دانش‌آموزان در مدرسه بر اساس قوانین هر مدرسه است

ایسنا/اصفهان معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه از امروز مدرسه‌ای در استان نداریم که برنامه آموزش حضوری نداشته باشد، گفت: اینکه دانش‌آموزان چند روز در هفته باید به مدرسه بروند به شرایط فضای فیزیکی مدرسه و برنامه مصوب در شورای مدرسه بستگی دارد، اما همه دانش‌آموزان حداقل یک روز در هفته باید در مدرسه حضور داشته باشند.

محمدرضا ناظم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مدارس روستایی و هنرستان‌ها از ابتدای مهرماه به‌صورت حضوری فعالیت خود را آغاز کردند و تاکنون مشکلی نداشته‌اند، اظهار کرد: مدارس متوسط نظری از ۱۵ آبان ماه، آموزش حضوری را شروع کردند و سایر مدارس یعنی ابتدایی و متوسطه اول نیز از امروز بازگشایی حضوری دارند.

وی بابیان اینکه از امروز مدرسه‌ای در استان نداریم که برنامه آموزش حضوری نداشته باشد، گفت: مگر اینکه اداره آموزش‌وپرورش تشخیص داده باشد مدرسه‌ای هنوز شرایط آموزش حضوری را از جهت فضای فیزیکی ندارد که فکر نمی‌کنم چنین مدارسی در استان داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان بابیان اینکه مدارس استان از مدت‌ها پیش شرایط را برای شروع بازگشایی حضوری مهیا کرده‌اند، تصریح کرد: فضای فیزیکی، فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه هوا و ضدعفونی مدارس از پیش بررسی‌شده و مدارس چک‌لیست‌های بهداشتی را پر کردند، ادارات آموزش‌وپرورش این چک‌لیست‌ها را بررسی و پس از تایید، مجوز بازگشایی حضوری برای مدارس را صادر کرد که همه این مراحل انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه دانش‌آموزان چند روز در هفته باید به مدرسه بروند به شرایط فضای فیزیکی مدرسه و برنامه مصوب در شورای مدرسه بستگی دارد که هفته‌ای سه روز، دو روز یا اگر خیلی مشکل دارند حداقل هفته‌ای یک روز در مدرسه حضور داشته باشند.

ناظم زاده بابیان اینکه میزان حضور دانش‌آموزان در مدرسه به تعداد دانش‌آموز و فضای فیزیکی مدرسه بستگی دارد که شورای مدرسه برنامه‌ریزی کرده و به اولیا و دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی می‌کنند تا در برنامه‌های حضوری مدارس شرکت کنند. همان‌طور که اشاره شد از امروز همه مدارس ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه نظری و هنرستان باید برنامه آموزش حضوری داشته باشند، اما میزان حضور به شرایط فضای فیزیکی مدرسه بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون مشکل خاصی در مورد شیوع کرونا در مدارس استان نداشته‌ایم، البته ممکن است مواردی از ابتلا به کرونا در دانش‌آموزان داشته باشیم اما مشخص نیست که در مدرسه یا جای دیگر مبتلا شده باشند.

دبیر ستاد پروژه مهر استان اصفهان با اعلام اینکه در گروه دانش‌آموزان حدود ۹۰ درصد دوز اول و بیش از ۶۰ درصد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، گفت: تزریق واکسن شرط حضور در مدرسه نیست و به مدیران اعلام کرده‌ایم دانش‌آموزان را به تزریق واکسن تشویق کنند اما اگر کسی واکسن زده دلیلی بر منع استفاده از برنامه حضوری نیست.

وی در مورد اجباری بودن حضور در مدارس نیز گفت: سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد همان‌طور که دانش‌آموز در مدرسه ثبت‌نام می‌کند باید از قوانین مدرسه نیز تبعیت کند، بنابراین وقتی مدرسه برنامه حضوری دارد دانش‌آموز باید حضور پیدا کند، مگر اینکه غیبت موجه داشته باشد.

ناظم زاده خاطرنشان کرد: هنوز برخی خانواده‌ها برای آموزش حضوری فرزندانشان مقاومت می‌کنند، اما توصیه می‌کنیم به ما اعتماد کنند و فرزندانشان را برای استفاده از آموزش حضوری به مدرسه بفرستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha