• دوشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400090100198
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون وزیر آموزش و پرورش:

توسعه متوازن رشته‌ای در شاخه فنی و حرفه‌ای نیاز جامعه است

توسعه متوازن رشته‌ای در شاخه فنی و حرفه‌ای نیاز جامعه است

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مدارس سطح شهر زاهدان افزود: توسعه متوازن رشته‌ای به ویژه در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیاز امروز جامعه است.

به گزارش ایسنا- علیرضا کمرئی اظهار کرد: خوشبختانه در راستای انجام مسئولیت اجتماعی، دستگاه‌های مختلف به کمک آموزش و پرورش آمده اند که نمونه آن راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبای زاهدان با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

وی با اشاره به اهمیت هنر و آثار هنری در جامعه افزود: هنر و آثار تولیدی در این رشته قرابت زیادی به خداوند و قدرت آفرینش دارد چرا که هنرمند همه توانایی های ذهنی و روحی خود را ترکیب می کند تا اثری بدیع و خلاقانه بیافریند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان تحصیل کرده در رشته های مهارتی و هنری انتخابی هوشمندانه داشته اند که تاثیر مستقیمی در موفقیت شغلی آنان در آینده خواهد داشت.

کمرئی خاطر نشان کرد: این انتخاب سرنوشت ساز با انگیزه، ذوق و روحیه دانش آموزان در ارتباط است.

وی با بیان اینکه هنر ابزاری تاثیرگذار در انتقال پیام به جوامع است، گفت: یک اثر هنری در یک لحظه ذهن و روح  افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اثری ماندگار در انسان خواهد داشت.

علیرضا کمرئی همچنین در گفتگوی دو طرفه با دانش‌آموزان حاشیه شهر زاهدان، با ابراز خرسندی از حضور در اینگونه مدارس، نگاه و توجه ویژه همه مسئولین و دست اندرکاران به مناطق دور دست و کمتر توسعه یافته را بسیار مهم و ضروری دانست.

وی گفت: شما با شرایط ویژه ای که دارید معدن و منبع کمالات عاطفی و فرهنگی هستید.

وی افزود: از هر فرصتی که در اختیار دارید و می توانید برای رشد و بالندگی و توسعه فکری و فرهنگی خود بهره گیری نمایید چرا که بهترین زمان زندگی فردی و اجتماعی و تحصیلی تان در حال سپری شدن است.

کمرئی ادامه داد: باید همه با هم تلاش کنیم تا با توسعه عدالت آموزشی در جای جای ایران اسلامی همه دانش آموزان از شرایط مساوی و امکانات و بسترهای موجود بهره مند شوند.

وی با اشاره به وجود برخی موانع فرهنگی در مناطق حاشیه نشین برای ادامه تحصیل دانش آموزان بیان داشت: روحیه مطالبه گری و تقاضا برای تحصیل باید ابتدا در دانش آموزان شکل بگیرد و سپس دانش آموزان باید تلاش کنند تا اطرافیان خود را تحت تاثیر قرار دهند.

در این گفت و گوی صمیمانه دانش آموزان نیز به بیان نقطه نظرات و درخواست‌های خود پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha