• شنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400082922314
  • خبرنگار : 71402

وزیر دفاع اوکراین از پنتاگون کمک نظامی خواست

وزیر دفاع اوکراین از پنتاگون کمک نظامی خواست

وزیر دفاع اوکراین گفت که در بحبوحه رشد تنش‌ها بر سر تحرکات نظامی روسیه در نزدیکی مرزهایش، از پنتاگون خواسته است برای تحکیم تدابیر دفاعی کشورش کمک نظامی ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در محل سفارتخانه کشورش در واشنگتن به خبرنگاران گفت، کی‌یف به ایجاد پوشش برای آسمان و دریایش نیاز دارد.

براساس گزارش رادیو اروپا آزاد، وزیر دفاع اوکراین افزود: برای متوقف کردن تهاجم روسیه، ما نیاز داریم که نشان دهیم بهای آن سنگین خواهد بود.

اظهارات وزیر دفاع اوکراین در شرایطی مطرح می‌شود که مقام‌های آمریکایی هشدار دادند که ممکن است روسیه برای اجرای یک تهاجم بالقوه علیه اوکراین تلاش کند و به عنوان نمونه به آنچه اقدام ۲۰۱۴ مسکو علیه شبه جزیره کریمه و الحاق آن به خاک روسیه دانستند، اشاره کردند.  

وزیر دفاع اوکراین سه‌شنبه با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون ملاقات داشت و در جریان آن، آستین بار دیگر بر "حمایت مستحکم آمریکا از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اوکراین" تاکید کرد.

براساس بیانیه مشترک، این رهبران درباره طیفی از مسائل امنیتی از جمله اقدامات "بی‌ثبات‌کننده" روسیه در این منطقه رایزنی داشته و برای پیشبرد اولویت‌های مشترک طبق چارچوب دفاع استراتژیک دوجانبه که در ۳۱ اوت ۲۰۲۱ توافق  کردند. طبق این توافق، آمریکا ۶۰ میلیون دلار دیگر کمک امنیتی در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

پیش از امضای این توافق، آمریکا به ارائه ۲.۵ میلیارد دلار در حمایت از نیروهای نظامی اوکراین از سال ۲۰۱۴ متعهد شده بود که شامل بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صرفا در سال ۲۰۲۱ می‌شد.

وزارت دفاع آمریکا درباره سخنان وزیر دفاع اوکراین اظهارنظری نکرد ولی به نشست پنج‌شنبه ارجاع داد.  

از طرف دیگر، روسیه هرگونه تلاش برای حمله به اوکراین را رد می‌کند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پنج‌شنبه هشدار داد که غرب توصیه‌های مسکو مبنی بر زیر پا نگذاشتن خطوط قرمز مسکو را ساده انگاشته است.

در واکنش به این اظهارات، کاخ سفید با درخواست از روسیه برای حل و فصل تنش‌ها با اوکراین، تاکید کرد که مستقیما نگرانی‌هایش را درباره تقویت حضور نظامی مسکو ابراز کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha