• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400082620737
  • خبرنگار : 71592

درخواست حزب تونسی برای انحلال پارلمان/ سعید: گردانندگان قدرت دنبال بهره برداری از وضعیت موجودند

درخواست حزب تونسی برای انحلال پارلمان/ سعید: گردانندگان قدرت دنبال بهره برداری از وضعیت موجودند

رئیس جمهوری تونس گردانندگان قدرت در این کشور را به تلاش برای بهره برداری از وضعیت موجود و استفاده سیاسی از آن متهم کرد. حزب مشروطه آزاد نیز خواستار انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العربیه، قیس سعید، رئیس جمهوری تونس در استقبال از وزیر محیط زیست و فعالان جامعه مدنی بدون اینکه نامی ببرد، گفت، کسانی هستند که می خواهند از وضعیت موجود جهت استفاده سیاسی بهره برداری کنند. هرچند هنگامی که قدرت را در اختیار داشتند به وعده‌های خود عمل نکردند.

وی افزود، امروز این افراد تلاش می‌کنند اقدامی داشته باشند البته نه برای دستیابی به راه حل بلکه برای تفرقه افکنی میان گروه‌ها و تغذیه خفقان.

همچنین حزب مشروطه آزاد به ریاست عبیر موسی خواستار انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در کوتاهترین زمان ممکن شد.

این حزب در بیانیه‌ای خواستار پاکسازی فضای انتخاباتی از طریق برچیدن انجمن سیاسی وابسته به گروه اخوان المسلمین، مسدود کردن حساب های بانکی آن، تحویل پرونده های این انجمن به ستاد ملی مبارزه با تروریسم، مسدود کردن منابع خارجی تامین مالی انجمن های سیاسی شد.

حزب مشروطه آزاد در ادامه خواستار اجرای قانون، اتخاذ اقدامات لازم در هیئت عالی مستقل انتخابات و ممانعت از تمامی اشکال دور زدن ها شد و اعلام کرد، در سایه اقدامات فوق العاده ای که رئیس جمهوری اتخاذ کرده، انجام اصلاحات سیاسی یا اقتصادی یا اجتماعی ریشه ای ممکن نیست و از طرفی هم نمی توان به این منوال ادامه داد که تصویر تونس را میان کشورها مخدوش و چرخه سرمایه‌گذاری را فلج کرده است.

رئیس جمهور تونس طی اقدامی پارلمان کشورش را تعلیق، مصونیت نمایندگان را لغو و نخست وزیر را برکنار و اداره قوه مجریه و مقننه را برعهده گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha