• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400082620660

نائب رئیس شورای شهر شیراز:

اصلاح ساختارهای فرهنگی با هم‌افزایی همه نهادها میسر است

اصلاح ساختارهای فرهنگی با هم‌افزایی همه نهادها میسر است

ایسنا/فارس نائب رئیس شورای شهر شیراز به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص بازسازی و اصلاح ساختارهای فرهنگی با رویکرد انقلابی اشاره و اضافه کرد: بازسازی ساختارهای فرهنگی با هم‌افزایی نهادهای مختلف میسر خواهد شد.

محمدتقی تذروی چهارشنبه ۲۶ آبان در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی فارس که به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی این استان برپا شده است، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص بازسازی ساختارهای فرهنگی با رویکرد انقلابی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب ریل‌گذاری عرصه فرهنگ را مشخص کردند و ما به عنوان پیاده‌نظام باید در این مسیر گام برداریم.

او با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: دستگاه‌های مختلفی که دارای ظرفیت‌های بالای فرهنگی هستند از قبیل جهاددانشگاهی، شورای شهر، شهرداری و غیره می‌توانند در واقع یک ید واحده در این قضیه باشند و در این صورت می‌توانیم به اهداف مدنظر رهبر معظم انقلاب دست یابیم.

تذروی با تأکید بر اینکه بازسازی ساختارهای فرهنگی با هم‌افزایی نهادهای مختلف میسر خواهد شد، گفت: کار جزیره‌ای نهادهای فرهنگی هیچ خروجی نخواهد داشت اما اگر مدیریت واحد فرهنگی با برنامه‌ریزی داشته باشیم، قطعاً هر دستگاهی می‌تواند با ساختار و ظرفیت خودش به اهداف مدنظر دست یابد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: همانطور که برای فعالیت‌های بزرگ عمرانی نیاز به مدیریت واحد داریم در عرصه فرهنگ هم باید مدیریت واحد و یک محور داشته باشیم و این محور می‌تواند استاندار، نماینده ولی فقیه یا قرارگاهی متشکل از اینها باشد و اگر چنین اتفاقی رخ دهد قطعاً از ظرفیت نهادهایی مانند جهاددانشگاهی برای اعتلای عرصه فرهنگ استفاده بهینه خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: شاید دستگاه‌های ذیربط کمتر از این ظرفیت اطلاع دارند در صورتی که ظرفیت بسیار خوبی است.

تذروی با اشاره به نمایشگاه برپا شده در محل این پارک گفت: در این نمایشگاه شرکت‌های تعاونی و سمن‌های فرهنگی حضور دارند که ظرفیت بسیار خوبی برای شناخت ظرفیت‌های فرهنگی استان و استفاده از آن‌هاست و خوب است که بقیه مسئولان هم با این ظرفیت آشنا شده و ارتباط بگیرند و از آن استفاده کنند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز بر ضرورت توجه به این ظرفیت‌ها و پرهیز از غفلت از آن‌ها تأکید کرد و گفت: همه دم از حمایت از تولید و مانع‌زدایی می‌کنند اما در عمل کمتر به این قضیه توجه می‌شود در صورتی که برای تحقق منویات رهبری باید در عمل ورود داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha