• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400082620311
  • خبرنگار : 50194

ایسنا در روستا/

جوانان روستای جوربند نور در انتظار سالن چند منظوره ورزشی

جوانان روستای جوربند نور در انتظار سالن چند منظوره ورزشی

ایسنا/مازندران روستای جوربند، منطقه‌ای با آب و هوای مطبوع در میان جنگل‌های هیرکانی، که هر ساله به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار خوبی که دارد میزبان گردشگران زیادی است با کمبود سرانه ورزشی رو به رو است، آن هم در حالیکه مجوز سالن چند منظوره در ضلع غربی زمین ورزشی این روستا صادر و میله گردها هم خریداری شده اما اداره ورزش هنوز اقدامی جهت ساخت این سالن نکرده است.

روستای جوربند در ۴ کیلومتری ضلع جنوبی شهر چمستان، با جمعیت بیش از ۳۰۰۰ نفر بومی و خوش‌نشین است که برای رسیدن به این روستا باید پس از بین جاده‌ای گذر کنید که به دلیل وجود درختان بسیار زیبا و زمین های کشاورزی زیبایی منحصر به فردی ایجاد کرده است.

هنگامی که در این جاده قرار می گیرد هر چه فاصله از شهر چمستان بیشتر شود، خنکی و هوای مطبوع تری را احساس خواهید کرد، به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی به این روستا سفر می کنند تا از آب و هوا و پتانسیل های بی نظرش بهرمند شوند.

این روستا حدود ۱۲۳ هکتار بافت و ۵۰ هکتار اراضی کشاورزی است و ضلع شرقی آن به رودخانه وازرود و مابقی آن به جنگل های هیرکانی واز متصل است، همچنین وجود آب‌بندان ۱۳ هکتاری در ۳۰۰ متری روستای جوربند از جمله پتانسیل هایی که می تواند باعث رونق فرهنگی، اقتصادی و گردشگری روستای جوربند شود. 

سید عمران موسوی دهیار سابق روستای جوربند در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مزیت‌ها و چالش‌های موجود در این روستا، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم روستای جوربند در گذشته چه در تابستان و چه در زمستان حدود ۱۲ ساعت از داشتن آب محروم بودند، خوشبختانه با تکمیل شدن پروژه آب شرب این مشکل مرتفع شد و امسال که اکثر روستا با کمبود و قطعی آب مواجه بودند، مردم این روستا دغدغه ای در این مورد نداشتند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین قشر جمعیت روستای جوربند را جوانان تشکیل می دهد نبود یک سالن چند منظوره ورزشی باعث شده تا جوانان راهی شهر شوند در حالی که مجوز سالن چند منظوره در ضلع غربی زمین ورزشی این روستا صادر و میله گردها هم خریداری شده اما اداره ورزش هنوز اقدامی جهت ساخت این سالن نکرده است.

دهیار سابق روستای جوربند خاطرنشان کرد: احداث پل بر روی رودخانه واز رود یکی دیگر از مواردی است که علیرغم صادر شدن مجوزها و ارائه طرح و گمانه زنی در سال گذشته و همچنین اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی جهت اجرای پروژه هنوز به مرحله اجرا نرسیده و عملیاتی نشده است.

موسوی ادامه داد: روستای جوربند از سوی بنیاد مسکن به عنوان یک روستای هدف گردشگری معرفی شد و می‌توان با توسعه پتانسیل های گردشگری علاوه بر اشتغالزایی رونقی هم برای منطقه ایجاد کرد.

وی یاداورشد: یکی از دیگر از کارها گرفتن مجوز برای آببندان به نام دهیاری روستای جوربند بود و هم اکنون در مرحله انعقاد قرارداد با آب منطقه ای استان به عنوان یک پتانسیل گردشگری و طبیعت گردی قرار دارد تا از درآمد آن برای عمران و آبادانی روستا خرج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha