• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400082620259
  • خبرنگار : 50121

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

وضعیت کرونایی اردستان فوق بحرانی است

وضعیت کرونایی اردستان فوق بحرانی است

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: وضعیت اردستان در حالت فوق بحرانی شیوع کرونا است و هر بی‌توجهی به وضعیت کنونی می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای خانواده‌ها داشته باشد.

حسن ذبیحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون ۳۱۶۱۸ نفر معادل ۸۶ درصد از گروه‌های هدف شهرستان دوز اول واکسن و تعداد ۲۷۷۶۴ نفر معادل ۷۵ درصد از گروه‌های هدف دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اردستان جزء سه شهرستان خوب به لحاظ واکسیناسیون در اصفهان است افزود: در حال حاضر مردم برای دریافت واکسن در تمامی منطقه شهرستان هیچ مشکلی ندارند و حتی روزهای تعطیل هم می‌توانند به مراکز تزریق واکسن مراجعه و واکسن بزنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به کاهش شدید عادی انگاری در شهرستان اردستان، تصریح کرد: با توجه به آمار فوت شوندگان و بستری بیماران کرونایی در یک ماه گذشته، سطح رعایت مردم بسیار کاهش پیدا کرده است و شرایط کرونایی اردستان را در وضعیت بدی از کرونا قرار داده است.

فوت ۱۲ نفر بر اثر ویروس کرونا در یک ماه گذشته

ذبیحی در پاسخ به این سؤال که تأثیر واکسیناسیون در شهرستان اردستان چه زمانی مشاهده می‌شود، گفت: با توجه به اینکه شهرستان اردستان آمار بالای واکسیناسیون را دارد ولی باید توجه داشت که تنها آمار بالای واکسن نمی‌تواند از شیوع کرونا جلوگیری کند و مردم در کنار واکسیناسیون باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بسیار جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۱۲ نفر از شهروندان اردستانی بر اثر ویروس کرونا فوت کردند، گفت: آمار بالای بستری و مرگ و میر بیماران نشان دهنده عادی انگاری شدید بین مردم است که نشان می‌دهد واکسیناسیون یک مکملی به نام رعایت پروتکل‌های بهداشتی را لازم دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی اردستان به گونه‌ای است که اگر عادی انگاری‌های مردم مانند تجمعات غیر ایمن ادامه داشته باشد اردستان را بار دیگر در وضعیت قرمز قرار خواهد داد.

دورهمی‌ خانوادگی عامل شیوع کرونا در اردستان

ذبیحی با هشدار به افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشدند، گفت: متأسفانه در اردستان هنوز افرادی هستند که نسبت به دریافت کرونا مقاومت می‌کنند که این افراد بیش ۸۵ درصد از بقیه افراد که واکسن نزدند در خطر ابتلا به کرونا هستند.

وی گفت: مردم خود را درگیر رنگ‌بندی‌های کرونایی نکنند زیرا اعلام رنگ‌بندی‌هایی که منتشر می‌شود تنها نشان دهنده آمار دقیق وضعیت کرونا نیست. هم اکنون وضعیت شهرستان اردستان در حالت فوق بحرانی شیوع کرونا است و هر بی‌توجهی به وضعیت کنونی اردستان می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای خانواده‌ها داشته باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان روند ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان‌ اردستان را صعودی اعلام کرد و گفت: متأسفانه بیشتر موارد ابتلا به کرونا در این شهرستان ناشی از دورهمی های خانوادگی است. در این‌گونه جمع‌ها، افراد مسن و بیماران خاص و دیگر بیماران زمینه‌ای با وجود زدن واکسن بیش از دیگران در معرض خطر هستند و ابتلایشان به این ویروس می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای خانواده‌ها به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha