• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400082519328
  • خبرنگار : 30054

علت باد کردن لمینیت

علت باد کردن لمینیت

اغلب کف‌پوش‌ها در برابر آب مقاوم می‌باشند؛ همانند کاشی‌ها و یا سرامیک پرسلان و تخته وینیل لوکس اما متاسفانه کفپوش لمینیت این ویژگی را ندارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پالاز آنلاین، نشت‌های کوچک در صورتی که زود تمیز شوند به کف لمینیت آسیب نمی‌رسانند اما دلایل دیگری چون رطوبت بالا و ثابت، وجود نم در زیر کف و نشت زیاد آب که بین تخته‌های ورقه نفوذ می‌کند می‌تواند به پارکت شما آسیب برساند و آن را خراب کند. اکنون، اگر علاقه مند به نصب لمینیت در مکان مورد نظرتان هستید در ادامه دلایل باد کردن لمینیت بررسی شده است که می تواند برایتان مفید واقع گردد.

علت باد کردن کفپوش لمینیت چیست؟

بیایید واضح ترین دلایلی که باعث تورم کفپوش لمینیت می شود را نام ببریم:

انبساط بین تخته ها

کفپوش های لمینیت در پاسخ به تغییرات دما منبسط و منقبض می شوند. بنابراین، اگر در حین نصب، شکاف انبساط کافی باقی نگذاشته باشید، به احتمال زیاد کف لمینیت در نهایت به اوج می رسد، حباب می زند و قوس برمی دارد. قالب‌های بسیار سفت نیز می‌توانند منجر به تورم شوند، از این رو باید در هنگام نصب بسیار مراقب این موضوع باشید.
آسیب از طریق رطوبت

رطوبت زیاد در محیط اطراف عامل اصلی تورم در کفپوش لمینیت است. افزایش سطح رطوبت در نهایت باعث ایجاد حباب و باد کردن لمینیت می شود. به عنوان یک قاعده کلی، باید از نصب پارکت لمینیت در مناطق مستعد در معرض آب مانند حمام و آشپزخانه خودداری کنید. یک دستگاه رطوبت گیر همچنین می تواند در کاهش سطح رطوبت کلی مفید باشد.

نشت آب و نظافت نامناسب

نشتی لوله که فوراً رفع نشود تقریباً به تورم منجر می شود. اجازه دادن به ریزش آب روی سطح لمینیت نیز برای شما مفید نیست. در نتیجه، بسیار توصیه می‌شود که فوراً نشت‌ها را تمیز کنید تا از نفوذ رطوبت در درزها جلوگیری شود که در نهایت منجر به تورم می‌شود. سعی کنید تا حد امکان از تمیز کردن کف های لمینیت با بخار یا رطوبت بسیار خودداری کنید، زیرا انجام این کار می تواند منجر به باد کردن و حباب زدن شود.

لایه بستر بسیار ضخیم

غیر معمول نیست که زیرلایه را در چندین لایه بپیچانید تا کف را صاف کنید. لایه های بیش از حد ضخیم بستر به دلیل تضعیف محل اتصالات تایل‌ها، نامناسب هستند که اغلب منجر به ترک خوردن و در نهایت شکستگی می شود.

کیفیت ضعیف لمینیت

مسائلی مانند تراکم تخته، ورق و کیفیت محل اتصالات یا همان کلیک های لمینیت نقش مهمی در تعیین دوام کفپوش لمینیت دارند. در نتیجه، بهتر است برای جلوگیری از این موضوع، کفپوش لمینیت را از یک فروشنده یا سازنده مورد اعتماد خریداری کنید. تخته های لمینیت خوب نباید تحت تأثیر حداقل ضربه فیزیکی بشکنند، بنابراین باید چگالی و استحکام کلی را قبل از نصب بررسی کنید.

علت باد کردن لمینیت

همچنین تیل‌های لمینیت باید به اندازه کافی قوی باشند تا فشار مداوم را تحمل کنند. مطمئن شوید که مکانیسم قفل تایل‌ها را نیز بررسی کنید زیرا این تایل‌ها باید با تلاش اضافی در هم کلیک و قفل شوند. تخته هایی با مفاصل ضعیف در صورت فشار بیش از حد ممکن است شکسته شوند.

در این مقاله سعی شد دلایل باد کردن کفپوش لمینیت بررسی گردد که بتوانید با رعایت کردن یکسری مسائل از این اتفاق جلوگیری کنید. از آنجایی که کیفیت کفپوش لمینیت از دلایل مهم نام برده شده بود، می توانید از پالاز آنلاین بهترین کیفیت‌ها را تهیه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha