• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400082419116

سنگ تمام بیرمی‌ها در استقبال از مادر شهید غلامزاده

سنگ تمام بیرمی‌ها در استقبال از مادر شهید غلامزاده

ایسنا/فارس مردم بیرم لارستان، بعداز ظهر امروز در میزبان مادر شهیدی که بعد از ۳۳ سال، فرزند شهیدش را یافته و به دیدار او شتافته بود؛ سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش ایسنا، عصر دوشنبه ۲۴ آبان، مردم شهر بیرم، صحنه‌های ماندگاری از عشق و دلدادگی خلق کردند، صحنه‌هایی که خاطرات دوران دفاع مقدس و استقبال از پیکر شهدای گلگون کفن را برای بسیاری تداعی کردند.

شهروندان بیرمی، که در میان آنان شمار زیادی از مادران و اعضای خانواده شهدا دیده می‌شدند، با در دست داشتن عکس شهدای خود، همراه با شماری از مسئولان این شهر و شهرستان لارستان، به استقبال مادری رفتند که از راهی دور، از شهر شوش در جنوب غربی کشور، به شوق در آغوش گرفتن سنگ آرامگاه ابدی فرزندش، به این شهر آمده بود.

مادری که از بدو ورود به شهرستان لارستان، با استقبالی کم نظیر مواجه شد و به نیکی درک کرد که خانواده شهدا، چه جایگاه و عزتی نزد مردمانی دارند که رشادتها و جانبازیها و ایثار جوانان خود را هیچ زمانی از خاطر نخواهند برد.

امروز مردم بیرم، حماسه خلق کردند و همراه با مادر شهید رحیم غلامزاده که بعد از ۳۳ سال تحمل رنج فراق فرزند شهیدش، سه دهه اشک و انتظار، جگرگوشه اش را دوباره یافته و فرصت لالایی خواندن را بر سر مزارش یافته بود، اشک ریختند.

به گزارش ایسنا، مراسم استقبال از مادر شهید غلامزاده، میدان عملی برای تجدید میثاق مردم با شهیدانی بود که بیش از سه دهه قبل، از جان خود برای حفظ انقلاب و ارزشهای انقلاب و خاک سرزمینشان، گذشتند؛ تجدید پیمان با خانواده شهدایی که سالها دوری و انتظار دیدار دوباره یا یافتن خبری از فرزندانشان را تجربه کرده اند.

شهروندان بیرمی، بعدازظهر دوشنبه ۲۴ آبان، میزبان خانواده و مادر گرانقدر شهید والامقام "رحیم غلامزاده" بودند، شهیدی که بقایای تفحص شده پیکر مطهر او، سال ۹۳ به عنوان شهید گمنام در خاک دیارشان آرام گرفت و میعادگاهی برای مردمان این دیار شد.

اکنون و بعد از شناسایی هویت شهید غلامزاده، خانواده و مادر آن شهید رضایت دادند که همچنان پیکر مطهر این کبوتر خونین بال میهمان مردم مومن، ولایتمدار و شهیدپرور و خونگرم منطقه بیرم و استان فارس بماند.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان نیز با قدردانی از خانواده معزز و گرانقدر شهید غلام زاده و مردم قدرشناس بیرم و لارستان بزرگ در خلق این حماسه باشکوه، گفت: پیکر مطهر این شهید سال ۹۳ با عنوان گمنام در شهر بیرم لارستان دفن شده بود که چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ و پس از بررسی و نتایج قطعی آزمایش های DNA مشخص شد که این پیکر مربوط به شهید رحیم غلامزاده اهوازی فرزند کاظم اهل شهرستان شوش استان خوزستان است.

سرهنگ افسری گفت: شهید رحیم غلامزاده، متولد هفتم فروردین ماه ۱۳۴۶ بود در تاریخ چهارم تیرماه ۱۳۶۷ یعنی دو ماه قبل از اتمام جنگ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

وی افزود: با رضایت خانواده محترم شهید، پیکر این آلاله گلگون کفن در بخش بیرم خواهد ماند و مرقد مطهر شهید اهوازی تا همیشه زیارتگاه عاشقان و ملجاء دلسوختگان درخطه لارستان بزرگ خواهد بود.

سنگ تمام بیرمی‌ها در استقبال از مادر شهید غلامزاده

سنگ تمام بیرمی‌ها در استقبال از مادر شهید غلامزاده

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha