• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400082418898
  • خبرنگار : 30054

قیمت خرید سوله به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت خرید سوله به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت خرید سوله و هزینه ساخت سوله چقدر است؟ عوامل موثر در قیمت ساخت سوله چیست؟ مراحل ساخت سوله چیست؟ در واقع این سوالاتی است که ذهن یک خریدار سوله را مشغول خود می کند. ما در مجموعه سوله تاپ می‌کوشیم با شفافیت، صداقت و جزئیات کامل درباره شرایط، تعرفه‌ها قیمت خرید سوله را با مراجعین محترم در میان بگذاریم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سوله تاپ، در خرید سوله اغلب مشتریان تصور می‌کنند اندازه و متراژ سوله اصلی‌ترین فاکتور تخمین زدن قیمت سوله است؛ اما باید گفت هزینه ساخت یک سوله به عوامل دیگری نیز وابسته است.

هنگام خرید سوله به نکاتی باید توجه نمود که در این خصوص مشاوران صنعتی نقش بسزائی دارند. متاسفانه بیشتر افراد بدنبال قیمت سوله بصورت دقیق می‌باشند، ولی این اشتباه بزرگی است، چون قیمت سوله به عوامل متعددی وابسته می‌باشد که باعث شده است عنوان کردن قیمت سوله برای شرکت‌ها بسیار سخت باشد. به عنوان مثال فولاد که اصلی‌ترین عنصر مورد استفاده از ساخت سوله‌های اسکلت فلزی است؛ به شدت به قیمت‌های جهانی وابسته بوده و قیمت آن به طور مداوم در حال نوسان است. در نتیجه می‌تواند عامل موثری بر قیمت سوله باشد. مسئله طراحی نقش پر رنگی در قیمت سوله دارد. توجه کنید که ساختمان سوله‌ها معمولا به صورت پیش ساخته و بر اساس اصول طراحی مشخصی ساخته می‌شوند.

زمان خرید سوله این طرح‌های پیش ساخته ممکن است تمام نیازهای شما را برطرف نکند. طبیعتا افزایش یا کاهش این ویژگی‌ها می‌تواند بر محاسبه قیمت سوله موثر باشد. در نتیجه این تصور که با افزایش متراژ سوله، هزینه هر متر مربع آن کاهش پیدا می‌کند، همیشه درست نیست. البته در شرایط یکسان و سوله‌هایی با امکانات یکسان این مسئله صدق می‌کند؛ و هزینه هر متر مربع در قیمت سوله‌های بزرگتر کاهش می‌یابد. مثلا تصور کنید که در سوله شما لیفتراکهای سنگین به طور مداوم در حال رفت و آمد باشند. در این شرایط روزانه وزن زیادی روی کف سوله فشار وارد می‌کند. بنابراین نیازمند زیرسازی و کفسازی بسیار عالی برای حفظ شکل و استحکام کف سالن هستید؛ و این موارد به راحتی موجب افزایش قیمت سوله می‌شود. در مثالی دیگر ارتفاع یک سوله ورزشی بسیار بیشتر از یک سوله انبار است. در نتیجه همین ویژگی ساده می‌تواند موجب افزایش قیمت سوله شود.

قیمت خرید سوله به چه عواملی بستگی دارد؟

معمولا در خرید سوله افراد با برخی اصطلاحات لازم است آشنا باشند مثلا منظور از تاج سوله، محل تلاقی دو سطح شیبدار موجود در سقف سوله با یکدیگر است. این ارتفاع حداکثری، صرفاً در امتداد یک خط اتفاق میافتد و معمولاً کارایی خاصی ندارد. اما چنانچه قرار باشد جرثقیل سقفی در سوله نصب شود، توجه به این ارتفاع نیز ضرورت بالایی خواهد یافت. افزایش این ارتفاع باعث افزایش هزینه خواهد شد که البته در برخی موارد و بنا به کاربریهای خاص، امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

یکی از نکات مهم در خرید سوله این است که تعویض مستمر هوای سوله، برای بالا رفتن راندمان نیروی کار ضرورت دارد. این مورد را به هیچ وجه نمی‌توان از اقلام اثرگذار بر هزینه سوله کنار گذاشت، اما نظر به تنوع بالای کیفیت و قیمت سیستم‌های تهویه هوا، مدیران کسب وکارهای صنعتی باید انتخاب بهینه‌ای در این زمینه داشته باشند. جریان کاری بالای ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، وجود مواد قابل اشتعال در محیط، امکان اتصالات برقی و مواردی از این دست باعث می‌شود تا آتش‌سوزی در سوله، یکی از رخدادهای محتمل باشد که نیاز به مدیریت پیشگیرانه را گوشزد می‌نماید. از سیستم‌های صرفاً هشدار حریق گرفته تا سیستم‌های تمام هوشمند هشدار و اطفاء اتوماتیک، طیف وسیعی از انتخاب‌ها با هزینه‌های متغیر در معرض انتخاب مدیران قرار دارد که قیمت نهایی سوله، از آن تأثیر خواهد پذیرفت.

یادتان باشد در خرید سوله هر سوله باید طول و عرض متناسب با کاربری خود را داشته باشد. برای مثال در برخی کاربری‌ها نظیر سوله مرغداری، طول زیاد و عرض کم مناسب‌تر است. گاه حتی عامدانه توازن میان ابعاد سوله را بر هم می‌زنیم تا مقصود خاصی حاصل شود یا فضایی برای یک ایستگاه کاری خاص فراهم شود.

چنانچه تمایل دارید جهت خرید سوله از موارد متعدد سوله با ابعاد، امکانات و شرایط مختلف در مناطق و شهرک‌های صنعتی را مشاهده نمایید کافی است اینجا کلیک نمائید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha