• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400082418552
  • خبرنگار : 50405

/عملکرد ۱۰۰ روز نخست دولت سیزدهم از دید فعالین سیاسی/

آرین‌منش: علی‌رغم اقدامات مثبت دولت، هنوز حرکت موثری در اقتصاد دیده نشده است

آرین‌منش: علی‌رغم اقدامات مثبت دولت، هنوز حرکت موثری در اقتصاد دیده نشده است

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه با وجود تمام اقدامات دولت، هنوز حرکت مثبتی در عرصه اقتصادی دیده نشده، گفت: البته شاید هنوز زمان زیادی برای نتیجه‌بخشی اقدامات دولت نگذشته باشد اما افزایش قیمت‌ها و رشد تورم همان روند صعودی گذشته را داشته و این یکی از چالش‌های مهمی است ‌که پیش روی دولت کنونی وجود دارد.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ارزیابی خود از عملکرد ۱۰۰ روز نخست دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت سیزدهم دولتی پرکار، مردمی و باانگیزه و هماهنگ با مجلس است و در کابینه آن نیز از نیروهای جوان استفاده شده و هم از نیروهای نسبتا باسابقه. دولت سیزدهم شروع نسبتا خوبی داشته و کار خود را با سفرهای استانی و بررسی مشکلات مردم آغاز کرد.

وی بیان کرد: نظرسنجی‌هایی که در ابتدای کار دولت سیزدهم انجام شد، نشان‌دهنده نظر مثبت مردم به این دولت و امیدواری آنان نسبت به حل مشکلات بود. مردم در انتظار ایجاد یک تحول به ویژه در عرصه اقتصادی هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای، آن را از اقدامات مثبت دولت سیزدهم دانست و افزود: این اتفاق را باید به فال نیک گرفت. در عرصه سیاست خارجی به نظر می‌رسد این دولت یک سیاست انقباضی نسبت به غرب و سیاستی انبساطی نسبت به شرق داشته و تمایل به توسعه روابط با چین، روسیه و همسایگان دارد.

آرین‌منش با بیان اینکه همچنین دولت در ۱۰۰ روز اخیر موفقیتی نسبی در انجام واکسیناسیون داشته، ادامه داد: همچنین به وجود آمدن هماهنگی بین قوای سه‌گانه و مجموعه حاکمیت نیز از دیگر اتفاقات مثبتی است که در دولت سیزدهم افتاده است و چالش‌هایی که در گذشته در ارتباط با تعارض قوا وجود داشت، اکنون مشاهده نمی‌شود.

وی گفت: در کنار این اقدامات مثبت متاسفانه افزایش قیمت‌ها و رشد تورم همچنان همان روند صعودی گذشته را دارد که این یکی از چالش‌های مهمی است پیش روی دولت وجود دارد.

نماینده مردم مشهد در ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: البته دولت سیزدهم با برخی از مشکلاتی که از دهه‌های گذشته بر جای مانده، روبه‌رو است. رشد اقتصادی کشور در ۱۰ سال گذشته صفر و تورم فزاینده بوده و کشور با فقر، فساد، بیکاری و تورم بی‌سابقه‌ای مواجه بوده است. دولت با آسیب‌های اجتماعی و بحران‌هایی مانند بحران انرژی روبه‌رو است و کسری بودجه بسیار بالا نیز از چالش‌های اساسی است که پیش روی این دولت قرار دارد. دولت سیزدهم باید بتواند تا زمان تامین منابع جدید، کشور را با زحمت اداره کند.

آرین‌منش با اشاره به بن‌بست‌های موجود در عرصه سیاست خارجی اضافه کرد: مساله تحریم‌ها نیز همچنان یکی از مسائل اصلی کشور به حساب می‌آید. در همین شرایط با کاهش بی‌سابقه رشد جمعیت و نرخ باروری و همچنین افزایش روزافزون آمار طلاق مواجه هستیم. آسیب‌ها و چالش‌های محیط زیستی نیز از دیگر مشکلات حال حاضر کشور است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور بیان کرد: این سفرها از این جهت که فرصتی را برای ملاقات مستقیم مردم با مسئولان عالی‌رتبه کشور و بیان مشکلاتشان فراهم می‌کند، مثبت است اما قاعدتا چون بسیاری از مطالبات مردم جنبه‌های اقتصادی دارد، اگر دولت نتواند به این مطالبات پاسخ دهد و وعده‌های خود را تحقق نبخشد، ممکن است آثار منفی این سفرها بر آثار مثبت آن‌ها غلبه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha