• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400082317883
  • خبرنگار : 50126

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان ایلام:

مسابقات ملی مناظره‌ دانشجویی نقطه بسیار روشنی در کارنامه جهاددانشگاهی است

مسابقات ملی مناظره‌ دانشجویی نقطه بسیار روشنی در کارنامه جهاددانشگاهی است

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه پیام‌نور استان ایلام گفت: در مسابقات ملی مناظره دانشجویی دانشجویان بهتر ، راحت‌تر و دقیق‌تر از زبان برای انتقال مفاهیم استفاده می‌کنند و از زمان محدود از یک گزاره دفاع یا آن را رد کند.

دکتر «عباس سهراب‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گفت‌وگو و هم‌اندیشی یکی از ضروریات جهان امروز است و به مدد رسانه‌ها،افزایش دانشگاه‌ها و افزایش تعاملات جهانی نیاز به گفت‌وگو و ضرورت آن دو چندان شده به طوری که رسانه به ابزاری برای گفت‌وگو تبدیل شده‌ است

وی با بیان اینکه  گفت‌وگو یعنی  پرهیز از جنگ وخشونت ، تصریح کرد: مناظرات دانشجویی یکی از ارزشمندترین کارهایی است که توسط جهاددانشگاهی پیگری می‌شود و نقطه بسیار روشنی در کارنامه جهاددانشگاهی است به طوری که هم زیبایی خاص خود را دارد و هم برای دانشجویان بسیار آموزنده است، دانشجویی که باید بدانند در آینده از گفت‌وگو برای پیشبرد اهداف و منافع شخصی وملی استفاده کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام ادامه داد: یکی از اتفاقات جالب مناظرات دانشجویی این است که دانشجو بهتر ، راحت‌تر و دقیق‌تر از زبان برای انتقال مفاهیم استفاده می‌کند و ناچار است که از زمان محدود خود برای به کرسی نشاندن آنچه که به آن اعتقاد دارد بهترین استفاده را بکند و دومین نکته این است که باید برای اقناع طرف مقابل و داورانی که او را زیر نظر دارند تلاش کنند.

سهراب‌زاده تاکید کرد: داوری مسابقات مناظره توسط چند نفر عضو هیئت علمی دانشگاه باعث می‌شود که شرکت‌کنندگان  دقیق تر،حرفه ای تر ، کارشناسانه تر و فنی تر   صحبت کنند بنابراین دانشجویانی که در این مناظرات شرکت می‌کنند در یک آموزش متعالی شرکت می‌کنند و می توانند این آموزش را به دیگران منتقل کنند.

وی ادامه داد: گفت‌و گو یکی از مهم‌ترین سلاح‌های جهان حتی در تقابل میان کشورها و دولت‌ها است به طوری که الان از چیزی به نام مذاکره استفاده می‌کنیم و این مناظرات می‌تواند پایه بسیار دقیق و محکمی برای مذاکره باشد،  بنابراین می‌تواند پایه بسیار خوبی برای دانشجویان است و می‌تواند جایگاه  گفت‌وگو را در جامعه ما آشکارتر و واضح‌تر کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور ایلام با تشکر از تلاش جهاددانشگاهی برای ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو ، ابراز امیدواری کرد دانشجویان شرکت کننده در مناظرات امروز،  در آینده مذاکره کننده‌های خوبی برای کشور و خانواده‌هایشان باشند واین می‌تواند در خانواده و اجتماع راه گشا و موثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha