• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400082317545
  • خبرنگار : 50454

رشد ۲۷ درصدی جذب خیران مدرسه‌ساز در چهارمحال و بختیاری

رشد ۲۷ درصدی جذب خیران مدرسه‌ساز در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه باوجود مشکلات متعدد اقتصادی، این استان سال گذشته رشد ۲۷ درصدی در جذب خیران داشت و ۸۹ پروژه نیمه‌تمام خیری تکمیل و تحویل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری شدند که این موضوع آینده روشنی را برای مقوله مدرسه‌سازی استان ترسیم می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، آیین کلنگ‌زنی ساختمان مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، روز گذشته باحضور معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش و خیران مدرسه‌ساز استان در شهرکرد برگزار شد.

محسن قورچی بیگی_معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در این آیین با اشاره به برگزاری بیست‌و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور در هفته گذشته و با حضور معاون اول رئیس جمهور، اظهار کرد: مراتب قدردانی از خیران نیک‌اندیش در این جلسه که بیش از ۱۰۰۰ خیر مدرسه‌ساز از سراسر کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند به آنان ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه قدردانی از خیران و تلاش برای انجام تکالیف مهم‌ترین وظیفه همگان است، افزود: باید بتوان فرهنگ انجام کار خیر را در میان مردم نهادینه ساخت و به همین دلیل از سال گذشته طرح "آجر به آجر" دنبال شده است که در این طرح فرهنگ مشارکت و نوع‌دوستی در خانواده‌ها ترویج می‌شود تا در آینده شاهد افزایش تعداد خیران مدرسه‌ساز باشیم.

قورچی بیگی ادامه داد: در طرح آجر به آجر چندین پویش راه‌اندازی شده است برای مثال در پویش «به‌رنگ مدرسه» که اخیراً اجرا شد دانش‌آموزان نقاشی‌های خود را با موضوع "مدرسه دوست‌داشتنی" ارسال کردند که در فرصت دوماهه این پویش حدود ۲۷۰ هزار نقاشی دریافت شد که به‌زودی چاپ و در اختیار مدارس قرار می‌گیرند، نکته قابل توجه در این نقاشی‌ها نوع نگاه دانش‌آموزان و دیدگاه آنان در مورد مدرسه بود که بسیار دیدگاه زیبا و قابل تاملی بود.

معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، عنوان کرد: خوشبختانه باوجود مشکلات متعدد اقتصادی، چهارمحال‌وبختیاری سال گذشته رشد ۲۷ درصدی در جذب خیران داشت و ۸۹ پروژه نیمه‌تمام خیری تکمیل و تحویل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری شدند که این موضوع آینده روشنی را برای مقوله مدرسه‌سازی استان ترسیم می‌کند و این امیدواری وجود دارد که مدارس با مشارکت خیران به فضاهایی تبدیل شوند که دانش‌آموزان با میل و رغبت ساعت‌ها در آن با شادی سپری کنند و درس زندگی بیاموزند.

در ادامه، این آیین فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه علم قطعا در گرو داشتن مدارس مجهز و پیشرفته است، اظهار کرد: این امر به‌وضوح در سطح و کیفیت آموزش و رشد علم در کشورهای توسعه یافته قابل مشاهده است، بنابراین هر چه در جهت ایجاد مدارس پیشرفته تلاش شود، تحقق عدالت و پیشرفت آموزشی را شاهد خواهیم بود و دانش‌آموزان می‌توانند در فضای عدالت آموزشی استعدادهای خود را شکوفا کنند.

وی افزود: امروز در چهارمحال و بختیاری به همت تمامی خیران و به‌ویژه با حضور بانوی خیر خانم کوهی مقرر شده است خانه‌ای احداث و افرادی در آن گرد هم آیند که هدف آن‌ها پیشرفت استان است و این امید وجود دارد که این فضا جایگاهی همیشه مملو از خیران دغدغه‌مند باشد که تلاش دارند بستر را برای دانش‌آموزان فراهم کنند تا به مرحله توسعه‌یافتگی در آموزش برسیم.

قائدامینی ادامه داد: اگرچه تعداد پرشماری مدرسه خیرساز در استان به‌همت خیران احداث شده است اما هنوز در تامین فضاهای ایمن و مجهز برای کسب علم و معرفت و معنویت دانش‌آموزان نیازمند یاری خیران هستیم که امید است با ایجاد مجمع و احداث ساختمان خیران مدرسه‌ساز، شاهد فعالیت بیش از پیش خیران مدرسه‌ساز استان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: طی دو سال گذشته با کمک سازمان نوسازی مدارس و سازمان برنامه و بودجه کشور، ۸۹ پروژه خیری نیمه‌تمام تکمیل شده و به آموزش و پرورش تحویل داده شدند، ساختمان مجمع خیران مدرسه‌ساز استان نیز با مشارکت خانم طوبی کوهی حبیبی و در سه طبقه احداث می‌شود که زمین این مجموعه از سوی آموزش و پرورش استان تامین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha