• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400082216991
  • خبرنگار : 50233

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد:

کرونا جان ۱۰ سمنانی دیگر را گرفت/ واکسیناسیون ۷۰درصدی دز دوم در استان

کرونا جان ۱۰ سمنانی دیگر را گرفت/ واکسیناسیون ۷۰درصدی دز دوم در استان

ایسنا/سمنان با تلاش دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، واکسیناسیون دز دوم در استان سمنان از مرز ۷۰ درصد نیز گذشت.

‍ دکتر نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اظهار کرد: در یک هفته گذشته و از ۱۴ آبان تا ۲۱ آبان سال جاری، ۳۷۹ بیمار با تشخیص و یا شک ابتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان های کل استان بستری شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۱۶۱ بیمار با تست مثبت قطعی کرونا شناسایی شدند خاطرنشان کرد: در این ‌مدت همچنین در کل استان ۱۰۳۳ بیمار با تست مثبت کرونا به شکل سرپایی شناسایی شده است.

وی با اشاره به تلفات کرونای این استان در یک هفته گذشته تصریح کرد: ۱۰ بیمار با تست قطعی کرونا در این مدت در کل استان فوت کردند.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: ۳۷ بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه، آی سی یو بیمارستان ها و مراکز درمانی کل استان بستری هستند.

وی با ابراز خرسندی از روند واکسیناسیون ها در استان گفت: پوشش نوبت اول واکسیناسیون کرونا در کل مجموعه استان در جمعیت بالای ۱۲ سال بر اساس سامانه سیب، ۸۶.۶ درصد است.

دکتر دانایی ادامه داد: همچنین پوشش نوبت دوم  واکسیناسیون کرونا در جمعیت بالای ۱۲ سال در مجموعه کل استان، به ۷۰.۴ درصد رسیده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس افزود: میانگین رعایت پروتکل ها در استفاده از ماسک بر اساس نمونه گیری که صورت گرفته، در کل استان ۸۳ درصد است.

دکتر دانایی گفت : طی نظارت های صورت‌ گرفته، ۱۴۳ مرکز متخلف در بحث عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند که ۹ مورد پلمپ صورت گرفت.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر دامغان در وضعیت رنگ بندی قرمز کرونایی، سمنان، شاهرود و گرمسار در وضعیت رنگ بندی کرونایی نارنجی و مابقی در وضعیت رنگ بندی زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه در هفته گذشته تعداد موارد مثبت کرونا در مجموع استان کاهش پیدا کرده و آمار و ارقام رو به کاهش است اضافه کرد: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، تا هفته گذشته ۱۲۷ بیمار مثبت کرونا در بیمارستان های تحت پوشش مجموعه بستری بودند که امروز این میزان به ۶۸ بیمار رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha