• جمعه / ۲۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400082116153
  • خبرنگار : 50286

امام جمعه جیرفت خواستار شد

زمینه دسترسی مردم به کتابخانه های باز فراهم شود

زمینه دسترسی مردم به کتابخانه های باز فراهم شود

ایسنا/کرمان امام جمعه جیرفت گفت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها باید در راستای ایجاد کتابخانه‌های باز و تسهیل دسترسی اقشار مختلف به انواع کتاب اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام"میثم تارم" ظهر امروز ۲۱ آبان ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جیرفت اظهار کرد: آنچه در مذاکرات هسته ای اهمیت دارد آن است که دولت ایران اسلامی شتابی برای از سرگیری مذاکرات ندارد.

وی تنظیم بازار و ساماندهی اقتصادی با تکیه بر توان ملی را از اولویت‌های دولت مردمی عنوان کرد و افزود: غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم دست برتر در مذاکرات را از آن ایران کرده و دشمن تصور نمی کرد ایران قادر به بازسازی توان هسته ای خود باشد.

امام جمعه جیرفت تکیه بر دانش داخلی را رمز موفقیت جمهوری اسلامی دانست و گفت: ایران بر خلاف تصویر دشمن، به مراتب بهتر از گذشته توان هسته ای خود را به همت جوانان متخصص انقلابی احیا کرده و پیشروی را تا هر آنجا که اراده کند ادامه می دهد.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شهرک های زیرزمینی موشکی غنی از نظر کمی و کیفی از دیگر مولفه های اقتدار ایران و هراس دشمنان است.

تارم از آمادگی موشک های ایران اسلامی در شهرک های زیر زمینی خبر داد و اظهار کرد: کشور ما همواره آماده هدف قرار دادن اهداف دشمنان است و هر چشم ناپاکی را کور خواهد کرد.

امام جمعه جیرفت جلوگیری از فرسایشی شدن مذاکرات را یادآور شد و گفت: دولت باید با هوشیاری از فرسایشی شدن مذاکرات با قاطعیت جلوگیری کند.

وی نسبت به تحرکات مشکوک در برخی کشورهای همسایه هشدار داد و افزود: امروز شاهد برخی تحرکات مشکوک در کشورهای همسایه به ویژه عراق هستیم که حمله پهپادی به منزل نخست وزیر عراق سوالات بسیاری را ایجاد کرده که این اتفاق دسیسه ای چند جانبه از سوی دشمنان عراق و حشدالشعبی برای منحرف کردن مطالبات مردمی عراق است.

تارم ناامن نشان دادن عراق  را دسیسه آمریکایی‌ها  عنوان کرد و گفت: ناامن نشان دادن عراق فضاسازی برای بازگشت آمریکا از دیگر اهداف این حمله است که با هوشیاری و بصیرت محقق نخواهد شد.

وی در ادامه توجه به فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی را خواستار شد و گفت: کتاب از مهمترین ابزار فرهنگی است که در جامعه اسلامی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها باید در راستای ایجاد کتابخانه‌های باز و تسهیل دسترسی اقشار مختلف به انواع کتاب اهتمام داشته باشند.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: کتاب، اذهان جامعه را شکل می‌دهد و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهمترین و پرتکرارترین مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه جیرفت سیر مطالعاتی برای رده‌های مختلف سنی جامعه به ویژه در حوزه تاریخ معاصر ایران را مورد تاکید قرار داد.

وی تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اقشار مختلف مردم را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: این مهم پیشرفت و توسعه جامعه را شتاب می‌بخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha