• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400081914693
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان خبرداد

سرمایه گذاری بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد ریالی در صنایع آذربایجان غربی

سرمایه گذاری بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد ریالی در صنایع آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: طی ۷ ماهه نخست سال جاری ۱۲۶ واحد صنعتی با دریافت پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه ای در استان وارد چرخه تولید شدند.

غلامرضا بابایی در گفت و گو با ایسنا افزود: با دریافت پروانه جهت راه اندازی و بهره برداری از ۱۲۶ واحد صنعتی در استان بیش از ۲۵ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۹۴۸ نفر مهیا شد و به لحاظ سرمایه گذاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته نزدیک به ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

بابایی تصریح کرد: همچنین در بازه زمانی یاد شده ۱۲۶۵ فقره جواز تاسیس و توسعه برای طرح های صنعتی در استان صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه برای ایجاد واحدهای صنعتی جدید و یا توسعه واحدهای صنعتی در حال تولید در استان بیش از ۱۰۸ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که ایجاد زمینه اشغال مستقیم برای ۲۴ هزار و ۶۳۱ نفر توسط این واحدها پیش بینی می شود.

بابایی عنوان کرد: در حوزه صدور جواز تأسیس و جذب سرمایه گذاری در استان طی ۷ ماهه نخست امسال از لحاظ تعداد صدور ۴۶ درصد و از لحاظ حجم سرمایه گذاری در این حوزه با ۱۰۱ درصد رشد روبرو بودیم.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی استان و همسایگی با چند کشور اوراسیایی همچنین برخورداری استان از بیشترین پایانه های زمینی که زمینه صادرات محصولات تولید را فراهم ساخته است و با توجه به اینکه تنها دروازه خاکی ورود به اروپا در این استان قرار دارد زمینه مناسبی را برای سرمایه گذاری صنعتی و تجاری را فراهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha