• سه‌شنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400081813853
  • خبرنگار : 50088

مدیر شبکه بهداشت و درمان صالح‌آباد:

۷۶ درصد مردم صالح‌آباد واکسینه شده‌اند

۷۶ درصد مردم صالح‌آباد واکسینه شده‌اند
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان صالح آباد گفت: از نیمه اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۷۶.۵ درصد از جمعیت این شهرستان از طرح واکسن کووید ۱۹ استقبال کرده‌ و واکسینه شده‌اند.

سعید غلامزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان این شهرستان همزمان با ابلاغ کشوری طرح واکسیناسیون خود را با مشارکت دستگاه‌های دولتی و نظامی در منطقه آغاز کرد. 

وی افزود: در اجرای طرح واکسیناسیون پنج پایگاه سلامت و تیم‌های سیار با همکاری نیروهای بسیج و سپاه در مناطق مختلف شهری و روستایی مشارکت داشتند که تاکنون موفق شدند ۷۶.۵ درصد از جمعیت شهرستان را واکسینه کنند.

غلامزاده با بیان اینکه ۷۶.۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، توضیح داد: از این تعداد ۵۲ درصد دوز دوم واکسن را نیز دریافت کردند و هنوز ۲۳.۵ درصد جمعیت شهرستان واکسینه نشده‌اند که ۱۰ درصد از آن‌ها به دلیل وضعیت شغلی در منطقه حضور ندارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان صالح آباد بیان کرد: تا کنون ۷۳ درصد از دانش‌آموزان ۱۲ الی ۱۷ سال دوز اول و ۳۷ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مردم صالح آباد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته پنج بیمار کرونا مثبت و ۲ بیمار بستری در این شهرستان ثبت شده است. برای پیشگیری از شیوع جدید بیماری کرونا در پیک جدید رعایت پروتکل‌ها و نظارت‌های کادر بهداشتی در منطقه تشدید شده است.

غلامزاده در خصوص برخورد با واحدهای صنفی متخلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: ماهانه پنج الی ۱۰ درصد از واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و ۲ درصد آن‌ها پس از طی کردن مراحل قانونی پلمب می‌شود.

شهرستان صالح آباد با ۵۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار مرکز جامع سلامت روستایی و یک مرکز سلامت شهری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha