به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت آموزش مجازی پافکو، تحقیقات نشان میدهد که یادگیری آنلاین زمان کمتری را میگیرد، و به این معنی است که تغییراتی که ویروس کرونا ایجاد کرده است ممکن است باقی بماند.
در حالی که کشورها در نقاط مختلف نرخ ابتلا به کووید-19 خود قرار دارند، در حال حاضر در سراسر جهان بیش از 1.2 میلیارد کودک در 186 کشور تحت تأثیر تعطیلی مدارس به دلیل همه گیری ویروس کرونا هستند. در دانمارک، کودکان تا سن 11 سالگی پس از تعطیلی اولیه، در 12 مارس به مهد کودکها و مدارس باز گشتند، اما در کره جنوبی دانش آموزان به تماس های معلمان خود به صورت آنلاین پاسخ می دهند.
با این تغییر ناگهانی در کلاس درس در بسیاری از نقاط جهان، برخی از خود میپرسند که آیا پذیرش یادگیری آنلاین پس از همهگیری همچنان ادامه خواهد داشت و چگونه چنین تغییری بر بازار آموزش در سراسر جهان تأثیر میگذارد.
حتی قبل از کووید-19، رشد و پذیرش بالایی در خصوص فناوری آموزشی وجود داشت و پیشبینی میشود که بازار کلی آموزش آنلاین تا سال 2025 به 350 میلیارد دلار برسد. برنامههای زبان، آموزش آنلاین، ابزارهای ویدئو کنفرانس یا نرم افزارهای یادگیری آنلاین همچون ادوبی کانکت Adobe connect، از زمان COVID-19 افزایش قابل توجهی در استفاده داشته است.
واکنش بخش آموزش به COVID-19 چگونه است؟
در پاسخ به تقاضای قابل توجه، بسیاری از پلتفرمهای یادگیری آنلاین دسترسی رایگان به خدمات خود ارائه میدهند، از جمله پلتفرمهایی مانند BYJU’S، یک شرکت فناوری آموزشی و تدریس آنلاین مستقر در بنگلور که در سال 2011 تأسیس شد و اکنون با ارزشترین شرکت edtech در جهان است. به گفته آقای Mrinal Mohit، مدیرعامل شرکت، از زمان اعلام کلاس های زنده رایگان در برنامه Think and Learn ،BYJU’s شاهد افزایش 200 درصدی تعداد دانشجویان جدید برای استفاده از محصول خود بوده است.
همچنین شرکت آموزش آنلاین پافکو، با ارائه نرمافزارهای آموزش آنلاین نظیر مودل فارسی همراه با تست رایگان، به مخاطبان خود اجازه برگزای کلاس آنلاین در یک بستر مطمئن و کارآمد را با پشتیبانی کارشناسان خود میدهد.
در همین حال، از اواسط فوریه پس از اینکه دولت چین به یک چهارم میلیارد دانشآموز تمام وقت دستور داد تا تحصیلات خود را از طریق پلتفرمهای آنلاین از سر بگیرند، از کلاس درس Tencent به طور گسترده استفاده شده است. این امر منجر به بزرگترین "جنبش آنلاین" در تاریخ آموزش شد که تقریباً 730000 یا 81٪ از دانشآموزان K-12 از طریق مدرسه آنلاین Tencent K-12 در ووهان در کلاسها شرکت میکردند.
شرکتهای مختلف در حال تقویت قابلیتهای خود برای ارائه یک پلتفرم مناسب برای معلمان و دانشآموزان هستند. به عنوان مثال، Lark، یک مجموعه در سنگاپور، شروع به ارائه زمان نامحدود ویدئو کنفرانس به معلمان و دانشآموزان، قابلیتهای ترجمه خودکار و ویرایش همزمان کرد. برنامهریزی تقویم هوشمند نیز از جمله ویژگیهای دیگر آن است. برای رشد سریع در زمان بحران، Lark زیرساخت سرور جهانی و قابلیتهای مهندسی خود را افزایش داد تا از اتصال قابل اعتماد اطمینان حاصل کند.
به گفته چن هانگ، مدیرعامل DingTalk، افزایش ظرفیت راه حل آموزش از راه دور علی بابا، DingTalk، باید برای هجوم مشابهی آماده میشد: «برای پشتیبانی از کار از راه دور در مقیاس بزرگ، این پلتفرم از Alibaba Cloud استفاده کرد تا در ماه گذشته بیش از 100000 سرور ابری جدید را تنها در دو ساعت مستقر کند - که رکورد جدیدی را برای سرعت سریع به ثبت رساند.
این موضوع برای آینده یادگیری چه معنایی دارد؟
در حالی که برخی بر این باورند که حرکت برنامهریزی نشده و سریع به سمت یادگیری آنلاین - بدون آموزش، پهنای باند ناکافی و آمادگی اندک - منجر به تجربه کاربری ضعیفی میشود که برای رشد پایدار نامناسب است، برخی دیگر معتقدند که یک مدل ترکیبی جدید از آموزش با مزایای قابل توجه پدیدار خواهد شد. وانگ تائو، معاون Tencent Cloud و معاون آموزش Tencent می گوید: "من معتقدم که ادغام فناوری اطلاعات در آموزش بیشتر تسریع خواهد شد و آموزش آنلاین در نهایت به یک جزء جدایی ناپذیر از آموزش مدرسه تبدیل خواهد شد."
سخن پایانی
آموزش آنلاین را برای رشد کسب و کار خود جدی بگیرید. چنانچه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره رایگان در خصوص نرم افزار آموزش مجازی ادوبی کانکت Adobe connect دارید، از طریق شماره زیر با پافکو تماس حاصل فرمایید:
02141986000
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات