• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400081712848
  • خبرنگار : 30054

یو ایکس رایتر، نویسنده تجربه کاربری کیست؟

یو ایکس رایتر، نویسنده تجربه کاربری کیست؟

یو ایکس رایتر می‌تواند نقش مهمی در فروش در دنیای دیجیتالی امروز داشته باشد، بدین معنا که با تجربه کاربری مناسب، مخاطبان امروزی می‌توانند انگیزه بیشتری برای خرید محصول یا استفاده از خدمات داشته باشند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دانشجویار، این شرایط به دلیل اشباع بازار تبلیغات با محتوای خلاقانه و جذاب، در نتیجه رقابت نزدیک بین برندهای مختلف برای جلب توجه بیشتر مخاطبان صورت می‌گیرد.
در صورتی که به یادگیری ui ux  علاقه‌مند هستید می‌توانید با مراجعه به سایت دانشجویار در لینک زیر از پرفروش‌ترین دوره ی ui ux  وب فارسی دیدن فرمائید.

https://dnjy.ir/tAW3

برای جلب توجه مخاطب، یو ایکس رایتر باید از مهارت‌های خاصی استفاده کند که نویسندگان کمتری دارند، این مهارت‌ها آموزش داده نمی‌شوند و یو ایکس رایتر باید این مهارت‌ها را از طریق مطالعه، خودآموزی و تجربه کسب کند. این فرایند در صورتی موفقیت‌آمیز است که او خوش شانس باشد و بتواند مهارت‌هایی را که در خودآموزی آموخته است به یک محصول تبدیل کند و خودش تجربه کسب کند. این نوع نوشتن متن، برخلاف انواع دیگر نوشتارها مانند تولید محتوا و کپی نویسی، دارای محدودیت‌های زیادی است که در ابتدا می‌تواند ناخوشایند باشد، اما دیدن نتیجه این روند طبیعی حتی دلپذیر است. همانطور که نوشتن زیاد و حتی بی پایان برای بسیاری از نویسندگان یک مهارت است، به دلیل محدودیت های توسعه، یو ایکس رایتر می‌تواند زمان زیادی را صرف پیدا کردن معادله مناسب برای کلمه OK در یک برنامه کاربردی کند و باید هم سلیقه مخاطب، هم هویت برند و هم محدودیت‌ها را رعایت کند. در این معادله نوشتن تجربه کاربری می تواند یک کار سخت باشد. از سوی دیگر، نویسنده ممکن است در انتخاب بین دو کلمه یا عبارت و جمله تردید کند. خوشبختانه با آزمایش روی کاربران و دستگاه‌های مختلف، می‌توانید نتیجه انتخاب هر کلمه یا عبارت و بهترین گزینه را مشاهده کنید.

آیا یو ایکس رایتر همان کپی رایت است؟

این اشتباهی است که همه با شنیدن عنوان Writer  UX مرتکب می شوند و از عباراتی برای ترغیب عموم مردم به خرید استفاده می کنند، اما یو ایکس رایتر، نویسندگانی هستند که از کلمات ساده و کوتاه برای کمک به کاربران در جهت حرکت به جلو و تأثیر شگفت‌انگیز استفاده می کنند. به عبارت دیگر، کار یو ایکس رایتر قبل از ایجاد محصول و همزمان با طراحی شروع می شود، اما کار نویسندگان پس از ایجاد محصول شروع می‌شود.

مهارت های مورد نیاز یک یو ایکس رایتر چیست؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، تجربیات Writer  UX از بسیاری جهات مشابه نوشتن است. بنابراین، هر کسی که در این زمینه کار می کند، یا مایل به مشارکت در این زمینه است، باید با اصول نگارش آشنا باشد. اینها برخی از مهمترین مهارتهایی است که مورد نیاز است:
تسلط به نوشتن و ویرایش، واژگان گسترده، تسلط به استراتژی محتوا- آشنایی با دانش تجربه کاربر، توانایی بیان مفاهیم در جملاتی ساده و کوتاه، توانایی تحقیق و درک مخاطبان و نیازهای آنها.

یو ایکس رایتر، نویسنده تجربه کاربری کیست؟

یو ایکس رایتینگ چیست؟

UX Writing، بخشی از استراتژی محتوای تجاری است. فرآیند ایجاد کلمات برای نقاط تماس تجاری در وب سایت‌ها، برنامه‌ها و سایر کانال‌ها به عنوان نوشتن UX شناخته می‌شود. هر کجا که کاربر با شرکت شما تعامل داشته باشد و متن را بخواند یا به آن گوش دهد، از یو ایکس رایتینگ استفاده می‌شود. نوشتن UX را می‌توان ایجاد مکالمه بین محصول و کاربر دانست.
UX Writing، ایجاد کلمات، جملات و کپی‌های میکروسکوپی است که کاربر را در مسیر درست نگه می‌دارد. یو ایکس رایتینگ همان نوشتن است، اما نویسنده کلمات و جملات را با دقت بیشتری انتخاب می‌کند. یو ایکس رایتر، علاوه بر تسلط بر اصول کپی‌نویسی، از جمله نوشتن و ویرایش، تجربه کاربر با SEO، مارک تجاری، تحقیق و شخصیت کاربران محصول آشنا است در نتیجه بهترین کلمات را انتخاب می‌کند.

یو ایکس رایتر، نویسنده تجربه کاربری کیست؟

یو ایکس رایتینگ چه اهمیتی دارد؟

در گذشته، تجربه نوشتن تقریباً وجود نداشت. طراح همچنین مسئول نوشتن کلمات و جملات بود. پس از اوج گیری بازاریابی و فروش اینترنتی، اهمیت ارتباط با مشتریان از طریق اینترنت چند برابر شده است. هر کاربر هنگام استفاده از وب سایت  برنامه یا نرم‌افزار به نوعی راهنمایی نیاز دارد. تخصص یو ایکس رایتینگ به دنبال ارائه این جهت گیری از طریق ایجاد فاصله بین طراحی بصری و قابلیت استفاده بین محصول و مخاطبان است. در بیشتر موارد هیچ محتوایی وجود ندارد که توضیحات یا دستورالعمل‌هایی را برای کاربر ارائه دهد، اما طراحان سایت از کلمات برای توصیف مراحل گام به گام استفاده می‌کنند. این کلمات به نوعی زیرمجموعه یو ایکس هستند. بنابراین، متون UX به یک برند یا شرکت اجازه می‌دهد تا با آنها ارتباط برقرار کند. به زبان کاربران خود و درک محصول را برای آنها آسان‌تر کند. این می‌تواند بر احساسات یا واکنش‌های احساسی مخاطب تأثیر بگذارد. به عبارت دیگر، با نگاهی به سبک منحصر به فرد برند و نگارش UX، می‌توانید ثبات و بقای کسب و کار خود را تضمین کنید.
 
حرف آخر...

به طور کلی اگر کار شما آنلاین است و فناوری، تجارت شما می‌باشد، نقش یو ایکس رایتینگ را به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود فراموش نکنید، چون یک یو ایکس رایتر با تجربه، با خلق محتوا بر کاربران تاثیر می‌گذارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha