• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400081612068
  • خبرنگار : 50018

رئیس آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای دختران الزهرا (س) تبریز:

دانشکده فنی و حرفه‌ای الزهرا (س) تبریز دارای 2190 نفر دانشجو است

دانشکده فنی و حرفه‌ای الزهرا (س) تبریز دارای 2190 نفر دانشجو است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای دختران الزهرا (س) تبریز با بیان این‌که در حال حاضر در مجموع دانشکده فنی و حرفه‌ای الزهرا (س) تبریز دارای 2190 نفر دانشجو می‌باشد، تصریح کرد: کارگاه‌های مجهز طراحی و دوخت، گرافیک، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و کامپیوتری، کتابخانه، خوابگاه، سالن ورزشی از جمله امکانات این آموزشکده است.

 نسرین روشن میلانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به رشته‌های موجود در این آموزشکده، اظهار کرد: آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای دختران الزهرا (س) تبریز در سال تحصیلی 75-74 با سه رشته طراحی و دوخت، حسابداری و گرافیک در مقطع کاردانی با 90 نفر دانشجو تأسیس شد و سپس این آموزشکده از سال 1390 از وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم انتقال یافته و تحت نظر دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به وجود ۱۳ رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و هفت رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، گفت: تعداد رشته‌های تحصیلی این مرکز 13 رشته در مقطع کاردانی شاما (کامپیوتر نرم‌افزار، شبکه‌های کامپیوتری، معماری، معماری داخلی، صنایع شیمیایی، حسابداری، تربیت کودک، تربیت بدنی، صنایع غذایی، انیمیشن، فتوگرافیک گرافیک، فتوگرافیک عکاسی و طراحی و دوخت) و هفت رشته در کارشناسی ناپیوسته شامل،(مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر نرم‌افزار، مهندسی حرفه‌ای صنایع شیمیایی، مهندسی حرفه‌ای معماری، حسابداری، طراحی و پوشاک، علوم ورزشی و ارتباط تصویری (گرافیک)) و شامل کارشناسی پیوسته مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر است.

میلانی با بیان این‌که دانشجویان با تحصیل در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای می‌توانند چشم‌انداز بهتری نسبت به آینده شغلی خود داشته باشند، خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای عملی بیشتر در مقابل دروس تئوری موجب شده تا فارغ التحصیلان این دانشگاه بدون هرگونه آموزش اضافی وارد بازار کار شوند.

وی افزود: تعداد دانشجویان ثبت نام شده در سال تحصیلی 1401-1400 در مقطع کاردانی 1040 نفر و در مقطع کارشناسی نیز 560 نفر است که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. 

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران الزهرا (س) تبریز اضافه کرد: تمامی فعالیت‌های فوق برنامه و فرهنگی اعم از شرکت در جشنواره ها، مسابقات ورزشی و نمایشگاه ها با اطلاع رسانی و ثبت نام کاملا مجازی و غیر حضوری در دوران کرونا برگزار شده و دانشجویان این مرکز موفقیت های ارزشمندی کسب کرده‌اند.

وی با بیان این‌که این آموزشکده جزو رتبه‌های برتر در بین دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای بوده که موفق به جذب حداکثری دانشجویان بر اساس اسامی اعلام شده توسط سازمان سنجش شده است، توضیح داد: در دو سال اخیر علی‌رغم برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری، سعی شده است تا کیفیت آموزش در شرایط کرونایی حفظ شده و دستیابی به این مهم مرهون تلاش‌های بی‌وقفه اساتید و کارکنان این آموزشکده‌ها است که از زحمات همه این عزیزان نیز تشکر می کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha