• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400081611946
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مراکز واکسیناسیون در انتظار مردم؛

مردم واکسیناسیون را ناقص رها نکنند

 مردم واکسیناسیون را ناقص رها نکنند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با توصیه به مردم که واکسیناسیون را ناقص رها نکنند، افزود: ۵۱ هزار نفر در خراسان جنوبی نوبت تزریق دز دوم واکسن شان گذشته و هنوز مراجعه نکرده‌اند.

مسعود ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا از نگرانیهایش در مورد بروز جهش‌های دیگر و عدم آمادگی افرادی که حاضر به دریافت واکسن نیستند گفت و اظهارکرد: نگران کسانی هستیم که واکسینه نشده‌اند یا کاملا این فرآیند را کامل نکرده‌اند و این در حالی است که بیماری در استان رو به افزایش است.

ضیایی از موارد فوتی به علت بیماری کرونا گفت و بیان کرد: از ابتدای شهریورماه بیش از ۵۰ درصد این موارد فوتی کسانی بودند که هیچ دز واکسنی را دریافت نکرده بودند.

وی با بیان اینکه اکنون کادر درمان و بیماران خاص دز سوم واکسن را هم تزریق می‌کنند، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مرگ و میر در افرادی که فوت کرده‌اند شامل کسانی است که  واکسن تزریق نکرده یا به طور کامل واکسن را نزدند؛ بنابراین علت شروع دز سوم همین است.

ضیایی با اشاره به اینکه واکسن بیش از ۹۵ درصد پیشگیری از مرگ را دارد، افزود: اکنون سه نوع واکسن سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک در مراکز واکسیناسیون استان تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با جهش‌های کرونا باید آماده بود و رعایت شیوه نامه‌ها و تکمیل روند واکسیناسیون دو سلاح این روزها در مقابل کرونا است، تصریح کرد: موفقیت در امر واکسیناسیون زمانی حاصل می‌شود که ۷۵ درصد جمعیت هر دو دز واکسن را دریافت کنند؛ پس برای دریافت هر دو دز اقدام کنید و واکسیناسیون را ناقص رها نکنید.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با بیان اینکه مدتی است افراد بستری در بخش کرونا کمتر شده‌اند اما از کرونا نباید غافل شد، بیان کرد: با این حال، موارد سرپایی افزایش یافته، اما معمولاً همین موارد سرپایی ممکن است سرانجام شان به بستری شدن بکشد.

 ضیایی ادامه داد: شرکت در مراسم‌های مختلف با آغاز فصل برداشت زرشک و زعفران در استان خطر شیوع کرونا را افزایش می‌دهد؛‌ این در حالی است که تعداد قابل توجهی از مردم استان برای تزریق دز دوم واکسن کرونا تاخیر یا تردید داشته و مراجعه نمی‌کنند.

وی یادآور شد: رعایت شیوه نامه‌ها به تنهایی کارساز نیست و  تزریق واکسن کمک زیادی به بالا بردن ایمنی بدن و کاهش خطر کرونا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha