• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400081511340
  • خبرنگار : 50233

بیشینه و کمینه واکسیناسیون دُزهای دوگانه در هشت‌ شهرستان استان سمنان

بیشینه و کمینه واکسیناسیون دُزهای دوگانه در هشت‌ شهرستان استان سمنان

ایسنا/سمنان دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: شهرستان سرخه با 91 درصد و دامغان با 76 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین سطح واکسیناسیون دز اول را در این استان دارند.همچنین شهرستان‌های سمنان با 67.7 و گرمسار با 64.4درصد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان واکسیناسیون دُز دوم را در استان دارند.

دکتر نوید دانایی در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در مجموع روند ثابتی را در بحث ابتلا و سرایت کرونا در استان شاهدیم و روند آن به صورت مختصر در حال کاهش است.

وی از دامغان به عنوان تنها شهرستان قرمز کرونایی در این دانشگاه نام برد و افزود: خوشبختانه شهرستان دامغان سیر نزولی خود را در بحث ابتلا و سرایت بیماری کرونا آغاز کرده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: امروز در بیمارستان ولایت دامغان ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا بستری است که نسبت به هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی ضمن هشدار در خصوص هرگونه ساده‌انگاری در ارتباط با این همه‌گیری افزود: شرایط در حال حاضر بسیار شکننده است و سایر شهرهای تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان نیز در معرض خطر قرار دارند.

دکتر دانایی با اشاره به تعدد مبتلایان شناسایی شده سرپایی گفت: در بحث بیماران بستری سرپایی و روی تخت مبتلا به کرونا طی هفته گذشته در کل استان، ۴۵۶ مورد ثبت شده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا با ابراز رضایت از روند واکسیناسیون در استان اضافه کرد: در بحث دُز اول واکسن کرونا در استان، شهرستان سمنان ۸۸.۹ درصد، شاهرود ۸۷ درصد، دامغان ۷۶ درصد، گرمسار ۸۲.۷ درصد، مهدیشهر ۸۵.۳ درصد، آرادان ۸۸.۱ درصد و سرخه ۹۱ درصد جمعیت تحت پوشش واکسن دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: همچنین ۶۷.۷ درصد از جمعیت واجد شرایط شهرستان سمنان، ۶۵ درصد شهرستان شاهرود، ۶۶.۴ درصد دامغان، ۶۴.۴ درصد گرمسار، ۶۷.۸ درصد مهدیشهر، ۶۵.۴ درصد آرادان و ۶۶.۸ درصد شهرستان سرخه، دُز دوم واکسن را دریافت کردند.

دانایی با بیان اینکه رنگ بندی‌های کرونایی شهرستان ها تغییری نکرده است تصریح کرد: برخورد با افرادی که نقض قانون می کنند باید به صورت جدی انجام شود.

وی از استاندار سمنان خواست: دستگاه های اجرایی در خصوص استعلاجی بیماران مبتلا به کرونا نهایت همراهی و مساعدت را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha