• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400081510784
  • خبرنگار : 50165

نماینده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد

صنایع خلاق فرهنگی؛ کمک‌حال اقتصاد فرهنگ و هنر

صنایع خلاق فرهنگی؛ کمک‌حال اقتصاد فرهنگ و هنر

ایسنا/زنجان نماینده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در برش نقشه مهندسی فرهنگی کشور گفت: کارکرد اساسی مراکز صنایع خلاق فرهنگی، کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر است.

محمدرضا باقری در حاشیه بازدید از جهاددانشگاهی زنجان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال ۹۲ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و این نقشه مشتمل بر ۱۰ راهبرد کلان و ۱۲ اقدام ملی است، به عبارت دیگر این نقشه‌، سند بالادستی فرهنگی کشور محسوب می‌شود. در فصل هفتم نقشه آمده است که حرکت‌های استانی انجام و شورای فرهنگ عمومی استان‌ها مکلف به بنا به اقتضائات قومی و فرهنگی خود، مسائل ویژه خود را احصا و آن را در امتداد نقشه مهندسی کشور به سرانجام برسانند.

وی در رابطه با برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی هر استان، افزود: این نقشه در استان‌ها یک برنامه عملیاتی در امتداد سند سیاستی فرهنگ کشور بوده و شورای فرهنگ عمومی نقش مدیریتی بهتری با اشراف به برنامه دستگاه‌ها خواهد داشت و مشخص می‌شود که کدام دستگاه، چه اقدامی را برای حل مشکل موجود در استان خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به نقش مردم در این نقشه مهندسی فرهنگی، ادامه داد: پیش‌بینی شده که در کارگروه‌های مشورتی از ظرفیت نمایندگان سمن‌ها، فعالان فرهنگی و اساتید دانشگاه‌ها استفاده می‌شود تا آنان دستگاه‌های را در حل مشکلات دستگاه‌ها یاری کنند.

نماینده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در برش نقشه مهندسی فرهنگی کشور در رابطه با برش نقشه مهندسی فرهنگی استان زنجان، تصریح کرد: طی دو سال اخیر آیین‌نامه استان‌ها تدوین و ابلاغ شده و استان زنجان هم به زودی مسائل مورد نظر را تصویب کرده و پس از آن برش به طور کامل تدوین می‌شود. تاکنون فقط در استان فارس، نقشه مهندسی فرهنگی کشور تصویب شده است.

باقری با اشاره به بازدید انجام‌ شده از فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان، یادآور شد: پارک‌های علم و فناوری و صنایع خلاق از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و سند فعالیت صنایع نرم و خلاق فرهنگی شش سال گذشته مصوب ولی دیر ابلاغ شد تا اینکه یک ماه قبل ابلاغ شد و کار در استان‌هایی که توانایی داشتند، در حال انجام شده و مرکز صنایع خلاق جهاددانشگاهی نیز پر ایده بودند و کارهای خوبی انجام شده بود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر و فضای مجازی، عنوان کرد: صنایع خلاق در این دو موضوع جای می‌گیرد و کارکرد اساسی مراکز صنایع خلاق فرهنگی، کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر است و می‌توان در بهبود این مهم از صنایع نرم و خلاق استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha